2009-04-25, 15:05
Medlem
Går- och dagens UE blev succé, en för oss tidigare låst grind hade blivit uppbruten så vi knallade in.

http://www.mrd-productions.se/mrdp/?page=p_irl_ue
->
Flygledarcentral, Partille, 2009-04-25
Länk till bilder.

Upplever det själv som ganska orört där inne, finns ju porslin som inte är krossat, inget klotter eller skräp från utsidan. Skitungar hade ju vandaliserat hela stället om dom vart där. Passa på att åk dit och UEa

PS.
Rätta mig gärna med titeln, är inte säker på att det är en flygledarcentral det där, men har med flyg och militär att göra i alla fall.
Senast redigerad av havsanglar 2009-04-25 kl. 15:09.
Citera
2009-04-25, 15:17
Medlem
Jarkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havsanglar
Upplever det själv som ganska orört där inne, finns ju porslin som inte är krossat, inget klotter eller skräp från utsidan. Skitungar hade ju vandaliserat hela stället om dom vart där. Passa på att åk dit och UEa

Du hade ju börjat bra såg jag, så det lär väll inte dröja länge innan detta ställe också blir totalvandaliserat.. Bra jobbat.
Citera
2009-04-25, 15:39
Medlem
Ber om ursäkt Jarko,

Hur som helst, finns massa dokument på stället, vi kollade inte dokumenten så mycket utan mest rummen, fanns sex sju stycken ungefär. Någon skulle ju kunna gå dit och ta mer kort på dokumenten fall det var något av intresse, även den stora strategikartan över partille.
Senast redigerad av havsanglar 2009-04-25 kl. 15:47.
Citera
2009-04-25, 16:37
Medlem
dev/nulls avatar
Citat:
Rätta mig gärna med titeln, är inte säker på att det är en flygledarcentral det där, men har med flyg och militär att göra i alla fall.

"Tisteln"

Fd. ledningscentral för civilförsvaret, enligt uppgift senare använd av frivilligverksamhet och Telia.
Citera
2009-04-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dev/null
"Tisteln"

Fd. ledningscentral för civilförsvaret, enligt uppgift senare använd av frivilligverksamhet och Telia.

Tack för info
Citera
2009-04-26, 17:11
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dev/null
"Tisteln"

Då kan man lägga " Tisteln " i sitt UE cv..

Underbar liten anläggning jag besökte idag efter alingsås turen. Tyvärr rätt nedskräpad men dock mkt orginaldelar kvar såsom tel, listor samt vvs.

Liten söt anläggning som jag hoppas få stå åt oss UE:are om alla sköter det snyggt.
Citera
2009-04-26, 17:33
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Går- och dagens UE blev succé, en för oss tidigare låst grind hade blivit uppbruten så vi knallade in.

http://www.mrd-productions.se/mrdp/?page=p_irl_ue
->
Flygledarcentral, Partille, 2009-04-25
Länk till bilder.

PS.

Fina bilder! Hoppas verkligen att det stämningsfulla inte saboteras av skitungar längre fram bara.
Citera
2009-04-26, 18:20
Medlem
riktigt fina bilder keep up the good work
Citera
2009-04-26, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Då kan man lägga " Tisteln " i sitt UE cv..

Underbar liten anläggning jag besökte idag efter alingsås turen. Tyvärr rätt nedskräpad men dock mkt orginaldelar kvar såsom tel, listor samt vvs.

Liten söt anläggning som jag hoppas få stå åt oss UE:are om alla sköter det snyggt.
Då borde vi nästan ha mötts i dörren, jag var där vid femtiden idag.
Jag tycker att stället var helt OK. Ser man till att vara lite diskret när man går in och drar igen dörren efter sig så kan nog stället få vara öppet ett tag till. Kommer bilder lite senare under kvällen.
Citera
2009-04-26, 19:13
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schneebly
Då borde vi nästan ha mötts i dörren, jag var där vid femtiden idag.
Jag tycker att stället var helt OK. Ser man till att vara lite diskret när man går in och drar igen dörren efter sig så kan nog stället få vara öppet ett tag till. Kommer bilder lite senare under kvällen.
Synd där, annars kunde vi tagit en kaffe efterpå. Hade kvar bullar från alingsås turen.

Luktade brandrök men säkerligen ngn stackats uteliggare som hittat skydd för natten då inget är förstört.
Ett o annat blåställ är säkerligen på vift men hey, uteliggare fryser så det kan kronan bjuda på.

Ja, tänk på dörren, stäng o lämna stället som det är, ovanligt med såpass fint UE mål i gbg.
Citera
2009-04-26, 19:43
Medlem
McBs avatar
Bra. Se nu för fan till att inte säga var stället ligger. Vi som vet kan ta oss dit, resten kan leta sig fördärvade.
Citera
2009-04-29, 19:01
Medlem
LINK82s avatar
Tisteln

Var där en sväng o kollade idag, när jag kom dit var båda dörrarna helt öppna & någon hade eldat upp en telefonkatalog i rummet längs in.
Får hålla med om att anläggningen var i hyfsat bra skick,
och hoppas att den så förblir.

När jag lämnade stället stängde jag igen dörrarna så gott det gick, vi som vet var vi ska leta hittar den ju ändå.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in