Citat:
"Jag vill tillägga att en arme som inte är etnisk sionistisk kan störta sionismen inom tre år. Denna arme kan vara en arme av missnöje och för de judar som misstror denna arme väntar naturligtvis döden. Jag vet inte hur man ska lösa det här filosofiska problemet"
Detta är inte ett filosofiskt problem. Vad har hot för den judiska folkgruppen med filosofi att göra?
Jag vet inte ens vad du försöker säga, du måste göra det mer konkret om du vill föra någon argumentation som någon förstår och kan bemöta. Är det sionismen du har problem med så är det en politisk ideologi. Citatet ovanför (längst upp) du startade tråden med är ett klassiskt exempel på socialdarwinism (might is right) och är ett rakt exempel på det naturalistiska felslutet (att det naturliga är det rätta moraliskt sett). Att de bäst anpassade individerna och samhällen klarar sig innebär inte att det är moraliskt rätt att de klarar sig.
Mer än det så är jag säker på att du kommer misslyckas i ditt försök att formulera en ny identitet från nationellt håll, vi lever inte bara i en kultur. Vi har hundratals om inte tusentals subkulturer i Sverige där olika individer har olika identiteter.
Citat:
"De stora filosofierna gällande religioner bör backa. Jag ser inte att sverige är redo att välkommna för många främmande intryck."
Vad menar du med att filosofier gällande religioner bör backa?
Jag reagerar med hat och avsky för det du säger då det stör mig att du försöker säga att individer som befolkar Sverige inte är "redo" för många främmande intryck. För det skulle det krävas att förbjuda internet, radio, tv, urbanisering, resor. Vi får flytta till grottorna igen helt enkelt.
Är det invandrare du talar om? Jag tycker inte heller om invandringen vi har men det är bara för att den pragmatiskt sett inte fungerar. Inte för någon abstrakt förståelse av folks liv som inte har en minsta grund i hur det verkligen står till.