Det mest typiska med en remake är att det alltid kommer finnas dom som ser ner på filmen just bara för att det är en remake. Storyn eller filmen i sig verkar inte spela någon som helst roll. Sålänge det är en remake så suger den och liknande. Det här var något som man märkte av när RZ första Halloween kom ut för två år sedan...
Halloween filmen ifrån 1978 är ett mästerverk och ingen av uppföljarna eller remaken kommer att slå den...Men faktum är det att även den har sina små "dåliga" stunder samt skådespel, hur fick Michael körkort tex?
En annan sak som är inte så genomtänkt med originalet är det att Michael ser ut som en normal liten pojke som liten men när han blir stor så har han helt plötsligt lite av ett vanskapt ansikte?
Men inte fasen sitter jag eller någon annan och påpeka det varje gång man ser den..Filmen i sig är så bra så varken jag eller någo annan bryr sig om de där små sakerna.
I remaken ifrån 07 gnäller många över att man får veta för mkt om Myers, men efter åtta filmer tycker jag det är på tiden att man ska få veta lite och RZ förklarar det hela mycket bra enligt mig.
Nu är det 2009 och RZ Halloween 2 är på gång och vad fasen upplever jag deja vu?, folk gnäller och folk klagar på att det ska komma en remake...Först och främst det är ingen remake av 2an ifrån 1981 utan det är en helt ny story. Folk måste nog först o främst inse att det här är inte Carpenters story utan Rob Zombies, det är en hyllning till Carpenters karaktärer och inget billigt o fult sätt att tjäna pengar på. Sedan när vi endå är inne på karaktärerna så tycker jag Zombie är väldigt duktig på att göra dom mera intressanta än i originalet...Halshugg mig ifall ni vill men jag gillar 2007/2009 Laurie Strode bättre än den ifrån 1978.
Friday the 13th!?
H2 är inget desperat försök till att efterlikna Jason Voorhees story med sin morsa, Michael Myers är sjuk i huvudet och inte död!...People verkar ha glömt bort vad den första filmen ifrån 2007 gick ut på. Filmen handlade inte om att Michael vill döda Laurie.....Han vill föra sin familj samman igen efter att han splittrat dom, lika så verkar det ju vara i H2 fast man får lite mer information om hur han tänker eller ja...inbillar sig. Hans morsa är inget spöke som Jasons morsa är utan en inbildning som Myers har i sitt huvud.
Om ni har sett trailern så har ni även hört hans morsa säga något i stil med
"We're all counting on you to take us home this year."...För mig är det iaf ganska tydligt att Michael vill försona sin familj igen och inte döda Laurie.
Det är inte även första gången som Myers hör eller inbillar sig saker, jag tror det är i Halloween 4 då Dr Loomis säger att Myers har röster i sitt huvud som säger åt honom att göra hemska saker fast i hans huvud är det bra saker.
Tycker ni kan skippa era Friday the 13th kommentarer för det finns inget som tyder på det. Om ni nu inte har något intresse för den här filmen så behöver ni ju inte se den och då slipper ni att klaga för vem tycker det är kul att klaga?
Döm för fasen inte filmen förens ni sett den