Citat:
Ursprungligen postat av Dinin
Känns som folk har väldigt skilda syner på vad en kebab med bröd är. Det finns ju de som mer liknar rullar, antingen med en pizzabotten som är ihoprullad samt de som är mer som en tunnbrödrulle med potatismos etc, fast med kebab istället för korv.
Där jag brukar äta så är en kebab med bröd ett pita bröd(kankse 5 tum i diameter, med störst sannolikhet under 150kcal). Sedan så fylls den med lika mycket om inte mer sallad än kebabkött och två såser. Antaglien så är det mindre av allt gemfört med ovannämda rullar helt enkelt för att det inte får plats särskilt mycket. Men bröd, 150kcal, + kött 400kcal(högt räknat skulle jag tro) + sallad och diverse såser hamnar man nog under 700 iallafall.
Du har varit medlem i över 4 år och detta är ditt första inlägg?
Här är en standard kebab med bröd kanske 15 cm i diameter när den är fylld och då är den nog fylld minst till hälften med kött, ofta typ 2 "skopor" med sås och resten sallad, tomat, fefferoni, ev lök, gurka, vitkål (beroende på stället). Jag gissar nog på att en kebab innehåller: bröd 200-300 kcal, kött 400-500 kcal (218 kcal/100g) sås 200-300 kcal (i min värld har man vitlökssås i kebab, självklart en annan grej om man har tomatbaserad sås).