2009-04-24, 15:39
Bannlyst
varför har datan lagt av att streama/buffra live-tv på nätet? det har alltid funkat, tills idag. jag har uppdaterat wmp 11 och installerat om det. firewallen är off, så det kan inte ha med det att göra. och alla inställningar är som dom ska i wmp. vad är problemet?
Citera
2009-04-24, 15:57
Medlem
calsal8s avatar
Är inge vidare på WMP men kan du inte använda ett annat program att streama med? Är det sport du vill streama? TVAnts, PPStream, PPmate och SopCast är de bästa tycker jag. Annars går det ju att streama bra genom webläsare också.

Annars kan du ju bara testa för att se om felet sitter i WMP eller i en brandvägg etc.
Citera
2009-04-24, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av calsal8
Är inge vidare på WMP men kan du inte använda ett annat program att streama med? Är det sport du vill streama? TVAnts, PPStream, PPmate och SopCast är de bästa tycker jag. Annars går det ju att streama bra genom webläsare också.

Annars kan du ju bara testa för att se om felet sitter i WMP eller i en brandvägg etc.

nej det är vanliga tvkanaler. felet sitter inte i wmp eller i brandväggen.
Citera
2009-04-24, 21:15
Bannlyst
hjälp mej ! varför vägrar wmp att buffra
Citera
2009-11-24, 18:50
Medlem
bumpar tråden lite..

Har samma problem, wmp11 vägrar buffra (vista) när man ska streama live via iexplorer. Hur ska man felsöka egentligen? Känner mig hjälplös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in