2009-04-24, 14:32
Medlem
KnsKlass avatar
Har alltid anvnt NOD32 som antivirus men ville testa p Smart Security 4. Det r ju brandvgg och allt i ett. Problemet r bara att det blockar internet helt och hllet fr mig.

Jag har strulat bra mnga dagar nu med att f det att funka men jag frstr inte vad det r som orsakar det. Visst mste det vara ESET's brandvgg som r problemet men jag har testat en hel del tips fr att f det att funka men det gr bara inte. Inte frrn jag avinstallerar allting s funkar internet igen. Jag skulle s grna vilja kunna anvnda allting men vet inte hur jag kan lsa problemet. r det ngon som vet vad det r som blockar ntet?
Citera
2009-04-24, 14:41
Medlem
cannaBes avatar
Det som blockerar trafiken r ju sjlvklart brandvggen. Kan du pinga nr du har det installerat? Isfall r ju inte all trafik helt lst. Antagligen s mste du lgga till varje enstaka program i en "tillt-lista". Allt som inte ligger i den listan blir automatiskt blockerat. Men i vanliga fall s brukar man f upp ett meddelande som sger typ; "Internet Explorer is trying to access internet with port 80, do you want to accept or decline it?" - vljer du accept s lggs det till p "tillt-listan" och vice versa. Har du betalat fr programmet s kan du nog ringa och f support.
Citera
2009-04-24, 15:04
Medlem
KnsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Det som blockerar trafiken r ju sjlvklart brandvggen. Kan du pinga nr du har det installerat? Isfall r ju inte all trafik helt lst. Antagligen s mste du lgga till varje enstaka program i en "tillt-lista". Allt som inte ligger i den listan blir automatiskt blockerat. Men i vanliga fall s brukar man f upp ett meddelande som sger typ; "Internet Explorer is trying to access internet with port 80, do you want to accept or decline it?" - vljer du accept s lggs det till p "tillt-listan" och vice versa. Har du betalat fr programmet s kan du nog ringa och f support.

Jag har testat att lgga till program i tillt-listan men det blir inte bttre fr det. Jag har ven stllt in brandvggen p alla mjliga olika stt fr att kunna f bekrfta varje programs tillhrighet, men brandvggen verkar inte lyssna till hur jag vill ha det utan blockar nd.

ven d jag avaktiverar brandvggen gr det inte att komma t internet.
Citera
2009-04-24, 15:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kanske en fnig frga, men dock inte.

Har du startat om datorn efter din tgrd?
Citera
2009-04-24, 16:48
Medlem
KnsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kanske en fnig frga, men dock inte.

Har du startat om datorn efter din tgrd?
Ja, men det lste sig inte. Det som dremot fungerade en kort stund var nr jag slog av bredbandet helt och vntade en stund. Sedan slog jag p det igen och d kunde jag surfa ngon minut, men sedan blockades allting igen.
Citera
2009-04-24, 16:57
Medlem
vilken version har du? Den senaste versionen r ESET Smart Security 4.0.424 jag hade nmligen liknande problem nr jag hade versionen innan ESET Smart Security 4.0.417 (glmt vilken version det var innan 417...)

allt lste sig nr jag uppdatera
Citera
2009-04-24, 16:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kanske ingen trst just nu, men jag har hrt fler som har problem med den nya versionen av ESET.

Jag har fr mig att jag fann ngon intressant lnk nu i dagarna om detta problem.Jag ska leta lite bland mina favoriter om denna och fr terkomma.

Jag r p jobbet fr tillfllet, men fr som sagt terkomma med ett besked.

Det br ligga trdar om detta p deras forum.Kika dr tills mitt besked eller ngon annan kommer p vad felet kan beror p.
Citera
2009-04-24, 19:02
Medlem
RollerBoySEs avatar
IT-sk -> Windows

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem