2009-04-24, 02:52
Medlem
Nutshell_89s avatar
Tjena, jag tänkte bjuda ut min flickvän på lite finare middag nästa vecka och skulle vilja ha lite tips på passande ställen då jag inte har nån koll alls på vad Göteborg har att erbjuda, eller vad som är "lagom" för en sån här middag.

Lite tips hade vart grymmt sjysst!

Tack på förhand!
Citera
2009-04-24, 03:49
Medlem
Duct-tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nutshell_89
Tjena, jag tänkte bjuda ut min flickvän på lite finare middag nästa vecka och skulle vilja ha lite tips på passande ställen då jag inte har nån koll alls på vad Göteborg har att erbjuda, eller vad som är "lagom" för en sån här middag.

Lite tips hade vart grymmt sjysst!

Tack på förhand!

Tycker Texas Longhorn och Caleo har riktigt schysst käk. Caleo är väl att föredra om det skall vara romantik.
Citera
2009-04-24, 04:19
Medlem
HonkenLarssons avatar
Cyrano på prinsgatan är ett riktigt dejt/knullställe som tjejjer tycker är mysigt.

Precisera mer vad som är en "finare" middag? Prisklass? Ditt syfte med att bjuda tjejen?

Annars så finns det fem sex restauranger i Gbg som är riktigt fina.
Citera
2009-04-24, 04:39
Medlem
Nutshell_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenLarsson
Cyrano på prinsgatan är ett riktigt dejt/knullställe som tjejjer tycker är mysigt.

Precisera mer vad som är en "finare" middag? Prisklass? Ditt syfte med att bjuda tjejen?

Annars så finns det fem sex restauranger i Gbg som är riktigt fina.

Prisklass: max 200kr/rätt

Tack för tipsen hittills!
Citera
2009-04-24, 04:59
Medlem
HonkenLarssons avatar
Då säger jag i följande ordning

Cyrano prinsgatan (går inte att boka bord), Franska köket vasakyrkan, sjöbaren haga (boka i god tid!).
Citera
2009-04-24, 07:36
Medlem
Nutshell_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenLarsson
Då säger jag i följande ordning

Cyrano prinsgatan (går inte att boka bord), Franska köket vasakyrkan, sjöbaren haga (boka i god tid!).

Tack återigen! Finns det något liknande, fast mer centralt i Gbg? Jag har inte möjlighet till bil den dagen
Citera
2009-04-24, 09:49
Medlem
HonkenLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nutshell_89
Tack återigen! Finns det något liknande, fast mer centralt i Gbg? Jag har inte möjlighet till bil den dagen
tyvärr inte.
Citera
2009-04-24, 15:14
Medlem
http://www.svartaoliver.se/

Kan rekomendera Svarta Oliver, grekisk restaurang i centrala Göteborg. Jäkligt mysiga lokaler och priserna passa din plånbok.
Citera
2009-04-24, 16:02
Medlem
Om du tycker pinglan är värd mer än 200 spänn och tycker om fisk och/eller förstklassig service rekomenderar jag sjömagasinet eller fiskekrogen. Båda hyffsat centralt.

Tycker alla som inte lever på exestensminimum borde lägga ett besök/år på sjömagasinet. Det är värt varenda jävla krona.
Deras hummersoppa är utav de få saker där det gamla ordspråket "bättre än sex" verkligen kan användas.
Citera
2009-04-25, 00:14
Medlem
Insuliins avatar
La Gondola på Avenyn - Vi vet ju alla att italienskt är det ultimata. Absolut favvorestaurangen i stan.
Citera
2009-04-25, 07:02
Medlem
Kallisångs avatar
Cyrano är en klassiker, sen var den grekiska på 3e Långgatan jävligt bra innan dom blev utdömda av hälsovårdsmyndigheten

Paros hette den grekiska minns jag nu.. Jag snackar bara ställen med varmrätt runt 100 lappen här såklart..

Har du mer stålar än så så skulle du aldrig fråga på FB, bara att dra med ragget på sjömagasinet eller något
Citera
2009-04-25, 20:38
Medlem
Raschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallisång
Cyrano är en klassiker, sen var den grekiska på 3e Långgatan jävligt bra innan dom blev utdömda av hälsovårdsmyndigheten

Paros hette den grekiska minns jag nu.. Jag snackar bara ställen med varmrätt runt 100 lappen här såklart..

Har du mer stålar än så så skulle du aldrig fråga på FB, bara att dra med ragget på sjömagasinet eller något

Nu blir jag lite nyfiken här, var det nyligen som Paros hade besök från hälso?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in