2009-04-23, 23:28
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttNamnBara
Orkar inte leta, man kan hitta lite allt möjligt på nätet och samla på sig en hel del av det man ser på tv. Jag har försökt vara så korrekt jag kan, de gånger jag inte haft faktan på min sida har jag skrivit kanske eller liknande.

Du har alltså inte någon fakta att bygga dina argument på så då faller de platt och alla ser att de bara finns i ditt huvud.

Här får du några av mina källor:
För menstruation, ägglossning m.m. www.vardguiden.se
Statistik: www.scb.se
Mer statistik och fakta om förlossning och barnafödande: www.socialstyrelsen.se
Citera
2009-04-23, 23:29
Medlem
Citat:
Orkar inte leta, man kan hitta lite allt möjligt på nätet och samla på sig en hel del av det man ser på tv. Jag har försökt vara så korrekt jag kan, de gånger jag inte haft faktan på min sida har jag skrivit kanske eller liknande.

Du får leta rätt på fakta och presentera det i tråden för att du ska få någon trovärdighet öht.
Citera
2009-04-23, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnimaMundi
För att de vill ha barn.

Varför piercar sig vissa i underlivet när de är medvetna om att det kommer att göra ont?

Tror du folk låter bli att göra saker bara för att det gör ont?

Är det samma logik du använder där med att aggressiva kvinnor egentligen är kåta och att detta är ett naturligt lockrop på en potent hane?
Precis, balans, balans, balans. Kvinnorna "väljer" (väljer inte) att de vill knulla och får barn.
Citera
2009-04-23, 23:31
Medlem
Citat:
Kvinnorna "väljer" (väljer inte) att de vill knulla och får barn.

Absolut.. men de väljer inte att födas till kvinnor och ha mensvärk. Så hur relaterar det till någonting av vad tråden är tänkt att handla om?
Citera
2009-04-23, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Du har alltså inte någon fakta att bygga dina argument på så då faller de platt och alla ser att de bara finns i ditt huvud.

Här får du några av mina källor:
För menstruation, ägglossning m.m. www.vardguiden.se
Statistik: www.scb.se
Mer statistik och fakta om förlossning och barnafödande: www.socialstyrelsen.se
Hehe, jamenvisst, länka till fakta som motsätter sig mina påståenden. Jag orkar inte leta, kom med argument/fakta och jag kommer med argument emot och kanske fakta.
Citera
2009-04-23, 23:33
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Hehe, jamenvisst, länka till fakta som motsätter sig mina påståenden. Jag orkar inte leta, kom med argument/fakta och jag kommer med argument emot och kanske fakta.
Vad jag har sett hittills kommer du väl bara med blårök...
Citera
Medlem
Citat:

Bevisbördan för din tes ligger hos dig, inte någon annan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Absolut.. men de väljer inte att födas till kvinnor och ha mensvärk. Så hur relaterar det till någonting av vad tråden är tänkt att handla om?
Om det är någon som snurrar i cirklar så är det ju du, de får mensvärk som en signal till kroppen att de borde/skulle ha knullat, "better luck next time".
Citera
2009-04-23, 23:34
Bannlyst
Citat:
Jaja, en teori, men den stämmer iallafall min hjärna, tycker mig hittills inte se några hållbara argument emot den eftersom jag hela tiden lyckas komma med motargument.
Citera
2009-04-23, 23:34
Medlem
Snövits avatar
Ok jag får lov att konstatera att dett förmodligen är ett troll och sådan bör inte matas.
Citera
2009-04-23, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Ok jag får lov att konstatera att dett förmodligen är ett troll och sådan bör inte matas.
Jomenvisst, trollargumentet kan alltid dras fram när man ger sig, ha en bra dag!
Citera
2009-04-23, 23:36
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Att försöka påstå att kvinnor inte påverkas av att vara kvinnor och de saker som händer i deras kroppar är bara absurt och ingenting jag kan ställa mig bakom. Däremot så tycker jag faktiskt inte att kvinnor allmänt, även de med PMS, blir irrationella - de jag känner då. De flesta av de jag känner blir nog mestadels aggressiva, och den aggressiviteten används oftast väldigt kreativt under denna fas. Det är ett problem för dem iom att de blir stressade och överspända, men de får en massa gjort under den perioden i månaden. Men det är också absolut individuellt, vissa kvinnor blir helt sinnesrubbade. Där behövs det hjälp tycker jag.

Ok, det kan nog stämma. TS idéer är nonsens/orimliga, men den kraft du nämner kanske kan ha en funktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in