2009-04-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttNamnBara
Ja, och ser du nu vad som håller på att hända? Jorden blir överbefolkad, folk har inte tillräckligt med mat så de svälter ihjäl. De som är bäst anpassade överlever. Däremot så förstör landsgränserna naturens gång vilket gör att folk dör i "onödan", detta skulle också vara en av anledningarna att dödligheten är hög.

I fattiga delar av världen ja..

Men det här stödjer ju på intetvis din tes. För om du vill att kvinnor ska följa sina primitiva instinkter och knulla mer så de blir gravida oftare och föder mer barn så skulle befolkningsmängden öka - inte minska - även om vi tog bort all medicinsk hjälp. Se på hur det är i vissa delar av Afrika tex, dödligheten är hög, men befolkningen ökar.

För att minska befolkningsmängden i världen så behöver vi utbildning och ekonomisk trygghet. Detta är det som bevisligen gör att det föds mindre barn, att kvinnor väljer att föda färre barn...

Men om de väljer att föda färre barn så går de ifrån det du hävdar i din tes och får skylla sig själva för att de har mensvärk.. precis som folk får skylla sig själva när de inte dricker vatten och får huvudvärk..

Så vad var problemet nu igen? Befolkningsmängden är för hög, vi behöver låta de starkaste överleva och se till att kvinnor håller rätt fitt-storlek.. så vi ska sluta göra kjejsarsnitt och se till att några dör av, men kvinnor ska se till att knulla mer och bli gravida oftare...???

Jag blir snurrig bara jag försöker att ens förstå till en liten del vad du försöker att hävda. Är du ens klar över det själv?
Citera
2009-04-23, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jo, jag har inget hopp om att nå fram med argument till TS, så den biten har jag lämnat för länge sedan. Jag trodde bara att du inte kunde se någon evolutionär koppling/förklaring till förlossningssmärtor, men jag misstolkade dig nog.
Självklart kan du inte nå fram till några argument eftersom du inte har några fakta som stödjer dessa. Jag har däremot vetenskapen på min sida, men vi vet ju hur kvinnor förhäller sig till den: "Äh, vi kvinnor är mystiska, det finns inte nån förklaring till nångting, jag är mystisk, men jag är jävligt förbannad att sjukvården inte kan hjälpa mig!"
Citera
2009-04-23, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnimaMundi
Så vad var problemet nu igen? Befolkningsmängden är för hög, vi behöver låta de starkaste överleva och se till att kvinnor håller rätt fitt-storlek.. så vi ska sluta göra kjejsarsnitt och se till att några dör av, men kvinnor ska se till att knulla mer och bli gravida oftare...???
Problem och problem, jag tänkte inte direkt det var nåt problem, jag tänkte mig mer förklara min tes och att ni kanske skulle kunna få mig på andra tankar, men så verkar inte vara fallet. Måste man se nåt som ett problem för att starta en tråd?
Citera
2009-04-23, 23:22
Medlem
Citat:
Men eftersom hon glömmer denna 1000-faldiga smärta så spelar det ingen roll. Människan är enligt mig enormt balanserad till resten av naturen och jag tror att vi medvetet/omedvetet väljer att hellre uppleva den 1000-faldiga smärtan som vi glömmer än att gå med smärtor i 9 månader till. Kåtheten hjälper också till förstås.

Hitta en kvinna som kan komma och påstå att hon glömt smärtan helt efter att ha genomgått en förlossning så kanske du har en liten argumentativ chans någonstans - åtminstone för några individuella kvinnor..

Jag har pratat med otaliga mödrar om deras förlossning och fått väldigt grafiska detaljer angående just smärtan. Så.. vart finns dessa "glömska" kvinnor?

Graviditeten är inte smärtfri för de flesta heller. Så det är inte 9 smärtfria månader bara för att man inte har mens. Dessutom så är det inte tok-ovanligt att kvinnor faktiskt får mens trots att de är gravida - man hör bara inte det pratas om det speciellt ofta ute i media osv. Normalt säger man ju att man ska ta graviditetstest "vid utebliven mens".. men så funkar det ju inte för alla.

Vilken kåthet i vilket skede?
Det är oerhört individuellt när kvinnor känner sig extra kåta, vissa är det sporadiskt månaden igenom. Vissa är det sporadiskt graviditeten igenom. Andra blir asexuella under graviditeten osv osv. Olika för alla.
Citera
2009-04-23, 23:23
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Självklart kan du inte nå fram till några argument eftersom du inte har några fakta som stödjer dessa. Jag har däremot vetenskapen på min sida, men vi vet ju hur kvinnor förhäller sig till den: "Äh, vi kvinnor är mystiska, det finns inte nån förklaring till nångting, jag är mystisk, men jag är jävligt förbannad att sjukvården inte kan hjälpa mig!"

Vad snackar du för dynga. Kvinnor är inte mer mystiska än män. Och sjukvården kan hjälpa de felsta men det finns vissa sjukdomar och symtom som är svårdiagnostiserade och svårbehandlade men dessa drabbar både kvinnor och män.

Hittis har du i tråden inte använt vetskap eller bevisade fakta utan bara dina egna ogenomtänkta och helst vetenskapligt felaktiga teorier.
Citera
Medlem
Citat:

Du har forskningen på din sida?

Länkar tack.
Citera
Bannlyst
Citat:
Hitta en kvinna som kan komma och påstå att hon glömt smärtan helt efter att ha genomgått en förlossning så kanske du har en liten argumentativ chans någonstans - åtminstone för några individuella kvinnor..

Jag har pratat med otaliga mödrar om deras förlossning och fått väldigt grafiska detaljer angående just smärtan. Så.. vart finns dessa "glömska" kvinnor?

Graviditeten är inte smärtfri för de flesta heller. Så det är inte 9 smärtfria månader bara för att man inte har mens. Dessutom så är det inte tok-ovanligt att kvinnor faktiskt får mens trots att de är gravida - man hör bara inte det pratas om det speciellt ofta ute i media osv. Normalt säger man ju att man ska ta graviditetstest "vid utebliven mens".. men så funkar det ju inte för alla.

Vilken kåthet i vilket skede?
Det är oerhört individuellt när kvinnor känner sig extra kåta, vissa är det sporadiskt månaden igenom. Vissa är det sporadiskt graviditeten igenom. Andra blir asexuella under graviditeten osv osv. Olika för alla.
Men detta skulle ju betyda att kvinnor inte skulle vilja föda några barn överhuvudtaget, och så är ju inte fallet. Om de nu är medvetna om smärtan, varför föder de då fler barn?
Citera
2009-04-23, 23:25
Bannlyst
Citat:
Du har forskningen på din sida?

Länkar tack.
Orkar inte leta, man kan hitta lite allt möjligt på nätet och samla på sig en hel del av det man ser på tv. Jag har försökt vara så korrekt jag kan, de gånger jag inte haft faktan på min sida har jag skrivit kanske eller liknande.
Citera
2009-04-23, 23:25
Medlem
Citat:
Problem och problem, jag tänkte inte direkt det var nåt problem, jag tänkte mig mer förklara min tes och att ni kanske skulle kunna få mig på andra tankar, men så verkar inte vara fallet. Måste man se nåt som ett problem för att starta en tråd?

I trådstarten så säger du att mensvärk inte är ett problem.. men sedan så lägger du fram en hel del problem i tråden angående tex avlandet på fel fittstorlek iom kjejsarsnitt - och sedan så vägrar du att förklara dig, eller så är du helt enkelt oförmögen.

Du har inte förklarat din tes.. och om du tror dig ha det så är jag rädd att du inte förstår vad ordet logik betyder eller hur man drar logiska slutsatser.
Citera
2009-04-23, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Vad snackar du för dynga. Kvinnor är inte mer mystiska än män. Och sjukvården kan hjälpa de felsta men det finns vissa sjukdomar och symtom som är svårdiagnostiserade och svårbehandlade men dessa drabbar både kvinnor och män.

Hittis har du i tråden inte använt vetskap eller bevisade fakta utan bara dina egna ogenomtänkta och helst vetenskapligt felaktiga teorier.
Många tjejer brukar säga så, iaf av vad jag hört, men visst bland kvinnorna så är det de rationella som gäller, det kan jag då allt tänka mig.
Citera
2009-04-23, 23:27
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Men detta skulle ju betyda att kvinnor inte skulle vilja föda några barn överhuvudtaget, och så är ju inte fallet. Om de nu är medvetna om smärtan, varför föder de då fler barn?
För att de vill ha fler barn?
Citera
2009-04-23, 23:28
Medlem
Citat:

För att de vill ha barn.

Varför piercar sig vissa i underlivet när de är medvetna om att det kommer att göra ont?

Tror du folk låter bli att göra saker bara för att det gör ont?

Är det samma logik du använder där med att aggressiva kvinnor egentligen är kåta och att detta är ett naturligt lockrop på en potent hane?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in