2009-04-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttNamnBara
Om det är någon som snurrar i cirklar så är det ju du, de får mensvärk som en signal till kroppen att de borde/skulle ha knullat, "better luck next time".

Hur förklarar du då att mensvärk är ett sätt för kroppen att tala om för dem att de ska knulla när mens och mensvärk är en minigraviditet. Om det skulle vara för att locka dem till att knulla så skulle de ju inte ha mensvärk, de skulle få multipla orgasmer - och sedan när barnet föds så skulle det vara 100 gånger mer lustfyllt än mensen.

Better luck next time..
Citera
2009-04-23, 23:36
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Jaja, en teori, men den stämmer iallafall min hjärna, tycker mig hittills inte se några hållbara argument emot den eftersom jag hela tiden lyckas komma med motargument.

Allt det du har påstått gällande hur det fungerar har du haft fel i.

Exempel:
Du har ingen koll på skillnad mellan mens, ägglossning och fertilitetstid.
Du tror att kvinnans fitta har att göra med om hon kan föda naturligt eller inte.
Citera
2009-04-23, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnimaMundi
Bevisbördan för din tes ligger hos dig, inte någon annan.
Och jag kommer med argument som stödjer den, vad har du för argument emot?
Citera
2009-04-23, 23:37
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Vad har du för argument som håller för en granskning?
Citera
2009-04-23, 23:38
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Agument hjälper inte om inte någon vetenskap kan backa upp detta.
Citera
2009-04-23, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnimaMundi
Hur förklarar du då att mensvärk är ett sätt för kroppen att tala om för dem att de ska knulla när mens och mensvärk är en minigraviditet. Om det skulle vara för att locka dem till att knulla så skulle de ju inte ha mensvärk, de skulle få multipla orgasmer - och sedan när barnet föds så skulle det vara 100 gånger mer lustfyllt än mensen.

Better luck next time..
Men hru många gånger ska jag behöva förklara för dig? Mensvärk är ett symptom på att man inte knullade, enligt min teori, och är en signal till kroppen att du borde knulla nästa gång, annars får du ont igen.
Citera
2009-04-23, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Allt det du har påstått gällande hur det fungerar har du haft fel i.

Exempel:
Du har ingen koll på skillnad mellan mens, ägglossning och fertilitetstid.
Du tror att kvinnans fitta har att göra med om hon kan föda naturligt eller inte.
Var har jag nämnt "ägglossning och fertilitetstid"?

Kan lika gärna ha med hur barnet ligger i livmodern, enligt mig skulle ens egen kropp kunna påverka och vara en del av att vissa föds och andra inte.
Citera
2009-04-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Ok, det kan nog stämma. TS idéer är nonsens/orimliga, men den kraft du nämner kanske kan ha en funktion.

Om vi ska se just den biten ur ett evolutionärt perspektiv så gissar jag på att det handlar om väldigt hormonella, kraftfulla kvinnor som iom sin PMS hävdar social status genom aggressivitet (pratar inte om att bli våldsam, bara väldigt framåt och rakt på sak samt då just kraftfull) och därmed också mäter med andra och i detta tillstånd kan "måtta upp" eventuella partners, dvs de som hon upplever som likvärdiga eller starkare än henne.

Men även om så är fallet, så kan jag ju säga direkt att ingen av de kvinnor jag känner som är på detta viset skulle få för sig att dra hem någon eller spontant ha sex under denna fas. I ett redan etablerat förhållande så kan dock detta agera som måttstock för vad en partner tål/kan stå upp mot tex.
Citera
2009-04-23, 23:43
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Men hru många gånger ska jag behöva förklara för dig? Mensvärk är ett symptom på att man inte knullade, enligt min teori, och är en signal till kroppen att du borde knulla nästa gång, annars får du ont igen.

Du vet att det i snitt tar 6 månader och således ca 6 menstillfällen innan en kvinna blir gravid va? Du vet också att när en kvinna är gravid så händer väldigt mycket i livmoden och det kän kännas som ständig mensvärsk. Du vet också att mensvärk inte är ett problem hos de flesta kvinnor?
Citera
Medlem
Citat:

Är det så illa att du tror att om man har sex så får man mindre ont oavsett om man blir gravid eller inte?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Vad har du för argument som håller för en granskning?
Granska på ni, jag säger vad jag vet/tror och hittills, har ni som jag ser det inte övertygat mig.
Citera
2009-04-23, 23:45
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Var har jag nämnt "ägglossning och fertilitetstid"?
Nej du har missat dessa elimitära saker när det gäller att knulla och bli med barn.

Citat:
Kan lika gärna ha med hur barnet ligger i livmodern, enligt mig skulle ens egen kropp kunna påverka och vara en del av att vissa föds och andra inte.

Du påvisar igen att du inte har någon aning om vad du snackar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in