2010-06-17, 02:18
Medlem
musaks avatar
Jag snackade med en skade djurs kille på Anticimeks om vårat sommar ställe ,Ja fattar inte vad han snackade om ormen skulle vara framme om jag kunde garantera det så kunde han komma o ta bort ormen ! Men vem kan garantera en sådan sak jag trodde det var deras sak att fånga in ormar! Sen frågade jag han om han inte va van o locka fram dom då surra han om att han inte visste om det gick ärligt talat! Man undrar ju fakiskt vad man ska betala försäkring för va min fråga snubben svara att dom håller inte på med ormar egenteligen men skulle testa ett tag ,Nej tack! Vad jag kommer ihåg så va det surr om deras hus besiktningar o att dom fick böta en jä massa för taskiga besiktningar som va helllt galet nån som vet nåt om den historien ?
Citera
2012-03-22, 13:02
Medlem
Har lite av samma problem på våran lantställe som ligger på en ö.
Däremot så är detmycket värre på våren, antar att de är kåta då
och har ormgropar och snuskar sig. De är väldigt oskygga då och
det kan kännas lite obehagligt när kommer ringlandes om man ligger och solar eller så.

Sen när sommaren kommer på riktigt tycke jag att de lugnar ner sig eller
så märker man de baa inte lika mycket pga. all grönska.

Tror dock att de är som jävligast på vårkanten i april/maj
Citera
2012-03-23, 00:46
Medlem
Tranquility Bass avatar
Myror och åter myror. Om man har etablerade myrsamhällen i närheten så har man ont om orm. I ett begränsat område som en ö är även spaden ett bra verktyg.
Citera
2017-05-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Myror och åter myror. Om man har etablerade myrsamhällen i närheten så har man ont om orm. I ett begränsat område som en ö är även spaden ett bra verktyg.
Surrade med den här firman www.Thunmarkshuggormssanering.se finns mycket info på sidan att läsa också Och enligt honom har myror inte någon effekt, eller ingen alls så det är nog överdrivet kanske ?, och sedan är ju det kraftiga böter på att döda huggormar så inte heller optimalt
Citera
2017-05-04, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musak
Jag snackade med en skade djurs kille på Anticimeks om vårat sommar ställe ,Ja fattar inte vad han snackade om ormen skulle vara framme om jag kunde garantera det så kunde han komma o ta bort ormen ! Men vem kan garantera en sådan sak jag trodde det var deras sak att fånga in ormar! Sen frågade jag han om han inte va van o locka fram dom då surra han om att han inte visste om det gick ärligt talat! Man undrar ju fakiskt vad man ska betala försäkring för va min fråga snubben svara att dom håller inte på med ormar egenteligen men skulle testa ett tag ,Nej tack! Vad jag kommer ihåg så va det surr om deras hus besiktningar o att dom fick böta en jä massa för taskiga besiktningar som va helllt galet nån som vet nåt om den historien ?
Har också pratat med Anticimex i år iofs , Dom hänvisade mig till Thomas Thunmark kolla in på Google där står en del faktiskt, som bara sysslar med ormsaneringar dock får man betala själv om inte försäkringen täcker! Väntar fortf på svar från mitt försäkringsbolag! , dom gör det inte ,dom sanerar möss råttor ,insekter Dubbelpost sorry.
Citera
2022-08-29, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...fast hur skulle någon kunna få reda på att du dödat en huggorm..? Du behöver ju inte lägga ut en bild på Facebook, där du poserar med stöveln på dess huvud!
jag vet och jag har fixat det själv nu och tidigare också
Citera
2022-08-29, 21:35
Medlem
[quote=Monday1|60628935]Har också pratat med Anticimex i år iofs , Dom hänvisade mig till specialfirmor inom detta som kostar skjortan
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in