2009-04-23, 19:39
Medlem
Jag har en altan som har en betongvägg (?) i mitten av altanen. Jag vill sätta upp en vägg som går mellan den och husväggen. Jag bor i hyreshus så jag får inte borra eller liknande. Tänkte mig nån slags skiva men den måste ju tåla fukt och sånt. Det kommer nog inte att komma mycket regn på skivan men den måste ju tåla en del vatten och vinterväder m.m.

Vad kan man köpa för slags skiva som klarar detta? Måttet ska vara ungefär 255cm (höjd) x 50,3cm (bredd) och den ska inte kosta jättemycket (uppemot 200kr ungefär).
Citera
2009-04-26, 15:07
Medlem
Jag förstår inte hur det ser ut, men vad tror du om en bit plåttak?
Citera
2009-04-26, 16:08
Medlem
Snurrens avatar
Räcker det inte med en skärmvägg som säljs på byggvaruhus?: http://www.webbkampanj.com/bauhaus/k...0&noConflict=1 Jag tänker på det som kostar från 829 kr/m. Om du har trallgolv borde det gå att skruva fast vinkelbeslag i trallen, plus något i betongpelaren.
Citera
2009-04-28, 00:03
Medlem
Jag vill ha något som ser snyggt ut och smälter in bland det andra.
Sen får jag ju inte borra eller något annat eftersom det är en hyreslägenhet.
Golvet består av stenplattor.
Vill ha något enkelt och billigt... Helst bara ett hyllplan i rätt mått men det klarar ju inte utomhusmiljön...
Citera
2009-04-28, 01:29
Medlem
Snurrens avatar
Vi vill nog veta mer, kan du skicka en bild? och förklara vilka funktioner de båda delarna ska ha? Är det en altan med tak? Delvis tak? Inget tak?

Har du funderat på något från en växthusinredningsfirma?, dom har ju fukttåliga hyllor m m.
Citera
2009-04-28, 19:35
Medlem
Hur bifogar man bilder?

Jag vill ha nåt väldigt enkelt som är vitt eller ljusgrått (eller som går att måla).
Typ en slät skiva som är ca 1,5cm tjock (så att man kan sticka den i mellan uppe i taket för att inte behöva borra).
Där nere tänkte jag borra fast ett fäste (format som ett L) i skivan som jag sedan lägger under en stenplatta. Det ska vara tajt mellan skivan och väggen så att den sitter "inklämd" mellan väggarna...

Den måste som sagt tåla vinterväder och sånt även om den inte kommer bli utsatt för regn. Den måste tåla blåst!

Är intresserad av sånt som är färdigt (utan behandling) men även material som kan behandlas för att stå emot vädret.

Taket är ca 2-2,5meter brett men det finns inga väggar eller annat som skyddar mot blåst på utsidan...

Växthusinredningsfirma låter väldigt dyrt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in