2009-04-23, 17:21
Medlem
thereisnoguds avatar
Har ett litet problem med datorn som gör att när jag försöker öppna en del program så får jag bara upp ett felmeddelande som säger "C:\windows\system32\msacm32.dll är antingen inte utformat för att köra på windows eller så innehåller det ett fel. Försök att installera programmet igen med hjälp av det ursprungliga installationsmediet eller kontakta systemadministratören eller programvaruleverantören för din support."

En del program funkar som vanligt typ word, vlc. En del funkar inte alls typ messenger, wow, FirstClass medan andra funkar bara sämre t.ex Firefox och IE vill inte spela upp ljud på youtube och liknande. Ljudet funkar bra annars, det är bara i webbläsarna det inte funkar som det ska.

Har kört både snabb och fullständig skanning med malwarebytes och den hittade bara en grej första skanningen och tog bort det men det blev ingen skillnad.

Loggen från första skannen

Jag undrar såklart hur jag kan fixa detta irriterande problem
Citera
2009-04-23, 19:10
Medlem
927s avatar
försök att översätt felmeddelandet (ämnet) till engelska och goola på det och fil namnet
Citera
2009-04-24, 16:19
Medlem
thereisnoguds avatar
Har letat runt en del och det jag har hittat är ungefär att msacm står för MicroSoft Audio Compression Manager och verkar som att det är antingen ett hårdvarufel alt något virus som "gömmer" sig i .dll filer och gör så att dom inte funkar. Kan man anta att det viruset malwarebytes hittade har rövknullat min msacm32.dll fil så att den inte funkar som den ska = en del program inte funkar som dom ska eller överhuvudtaget?

Ladda ner en ny msacm32.dll fil och byta ska fungera i en del fall tydligen men jag lyckas inte få behörighet till system32 mappen i windowsmappen. Så frågan den här gången är hur man får det. Gå in på mappens egenskaper och ändra där fungerade icke. Där man ska klicka i tillåt behörighet är det "gråat" och inget går att ändra.

Använd Vista Home Premium 64bit.
Citera
2009-04-24, 17:00
Medlem
927s avatar
mbam hitta en "felaktig" registerpost som gäller skrivbordet

har du testat installera om ljuddrivaren?
Citera
2009-04-25, 17:55
Medlem
thereisnoguds avatar
Orkade inte bråka mer med datorn så jag installerade om windows istället och nu funkar all som det ska. Skönt att det inte var något hårdvarufel i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in