Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Jag har inte varit där så det jag säger baseras på div vänner och andra som varit där (läst på bloggar osv). Men Singapore är liksom en stor stad med höghus, gigantiska shoppingmalls och kontorskomplex... sen finns det en party-ö. Det är allt. Finns inte direkt några sevärdheter eller någonting att göra utöver att traska i mallsen dag ut och dag in. Tänk på att det är 5 milj människor på en yta som halva Öland. Vet inte om det låter som en bra plats för familjeliv? Det var någon som sa att "I Singapore jobbar man, man lever inte där".
Däremot ligger det ju nära Kuala Lumpur, Thai, Kina osv så man kan nog göra trevliga weekendsutflykter.
Alltid kul med folk som spelar "viktig-pettrar" utan att ha en aning om vad de snackar om, "öhhh, min polares brorsa mellanlandade där i tre dagar typ och det sög fett asså, full moon på koh panjang var så sjukt mycket skönare...."
Till TS, Singapore är ett fantastiskt land att leva i, det är säkert, allting fungerar, erbjuder mycket goda ekonomiska villkor och har ett fantastiskt klimat. Sen att det inte finns mer att göra i Singapore än shopping kan man också skratta gott åt, här finns allt: historiska monument från kolonialtiden, fantastisk arkitektur, museer, nöjesfält, ett av världens bästa zoo, formel-1 lopp, en konstgjord "paradisö", fantastisk mat för att nämna något.
Sedan är placeringen nästintill optimal, med Tiger Airways tar du dig tur/retur till Thailand för under tusenlappen, du kan ligga på stranden på Koh Phi Phi på mindre än fem timmar. Är det för långt tar du bara taxin till Malaysia på en halvtimme, väl där kan du på en halv dag tad dig vidare till någon av de paradisöar som du sett på Robinson på TV. Eller varför inte ta flyget för en hundring till Kuala Lumpur och titta på Twin Towers?
Även om Singapore är asien med ett västerländskt snitt så måste man dock komma ihåg att det fortfarande är asien och att kulturkrockar kan förekomma, det är inte precis som att flytta till Norge och är man inte en person med en positiv livssyn som tar utmaningar med en klackspark så bör man kanske se sig om efter andra alternativ. Västerås kanske?