Hallå! För nåt år sen skapade jag en liknande tråd här.
Det var angående gymnasieutbildning.. Komvux alternativ etc.
Nu är jag klar med den utbildning, jävligt intensivt med halv bra lärare förövrigt!
Har pluggat till Elektriker. Så mycket som jag gillar dem där äldre
knegar dräggen så vill jag inte bli som dem.. (Fika rummet på praktiken skrämde mig)
Då jag kämpade som fan för bra betyg så blev det väl VG i snitt.
MVG kom på projekt & företagande m.m. Dessa kurser var intressanta, därav MVG?
Gillade ansvaret som projektledare.
Alltså inte tillräckligt bra betyg för högskola/universitet.
El är nåt jag vill fortsätta plugga inom, så t.ex en 2årig utbildning som
Elingenjör - Elkonstruktion med allmän behörighet vore något?
Man kan nog inte jämföra KY-utbildning med Högskoleutbildning.
Men vad har jag för val? Högskoleprovet.. Sure, men hur stor är chansen att
jag får fullpott.. Nej. Vill ha ett bra jobb som jag trivs med.
ps. Dra kabel kan vem som helst göra.