2011-05-02, 12:03
  #625
Medlem
YH utbildning

någon som vet när man får svar från medieinstitutet (yrkeshögskola) om man kommit in eller inte inför ht 2011. Sista ansökningsdag var 30 april
Citera
2011-05-02, 12:24
  #626
Medlem
Jag har för mig att du kommer få besked under sommaren. Det fick iaf en vän till mig.
Citera
2011-05-05, 18:46
  #627
Medlem
Okej tack...
vill veta innan juli men då kanske inte det är helt kört...
Citera
2011-05-16, 00:03
  #628
Medlem
Frank.Costanzas avatar
Göteborgs Yrkeshögskola, Lite frågor.

Vad är det de går efter på intervjuerna?
Hur många platser respektive sökande har de?
Någon här som gått/går där som kan berätta lite vad ni tycker?


Det handlar i första hand om webutvecklar-programmet.
Citera
2011-05-16, 01:39
  #629
Medlem
Det är nog lite olika varierande vilken utbildning du söker, men jag fick intrycket av att de försökte ta reda på vem man var och hur insatt/intresserad man var av utbildningen rent generellt. Har precis avslutat en 2-årig utbildning på YH och är väldigt nöjd med kvaliteten på den utbildningen.

Lycka till
Citera
2011-05-16, 23:36
  #630
Medlem
luciddreamers avatar
YH-utbildning till redovisningsekonom eller finansiell rådgivare?

Jag tänkte gå YH-utbildning till redovisningsekonom eller finansiell rådgivare. Frågan är vilket av dessa två som är bäst? (Har visserligen en Pol.Mag examen med nationalekonomi på topp, men det är jättesvårt att få jobb just nu. Samtidigt vill jag tillbaka till karriären... )

Själv tänker jag att redovisning är oerhört efterfrågat. Det känns som ett solitt ämne att bygga vidare på. Å andra sidan gillar jag finans, men undrar hur stora framtidsval man verkligen har om man startar som finansiell rådgivare.

Någon som vet? Eller har erfarenhet?
Citera
2011-05-17, 19:59
  #631
Medlem
asd
__________________
Senast redigerad av Pyrken 2011-05-17 kl. 20:05.
Citera
2011-05-18, 10:07
  #632
Medlem
Frank.Costanzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metulda
Det är nog lite olika varierande vilken utbildning du söker, men jag fick intrycket av att de försökte ta reda på vem man var och hur insatt/intresserad man var av utbildningen rent generellt. Har precis avslutat en 2-årig utbildning på YH och är väldigt nöjd med kvaliteten på den utbildningen.

Lycka till

Det gäller programmet webutvecklare!

Vilket gick du om man får fråga?
Citera
2011-05-18, 14:02
  #633
Medlem
Crackhoes avatar
Det står på deras hemsida hur många dom tar in.
Var på intervju i måndags, frågorna som kom upp var: Vad har du hunnit med i ditt liv,bra egenskaper samt dåliga,vad man visste om utbildningen osv.
Inget man behöver plugga till direkt.
Skolan ligger väldigt fint nere vid hamnen vid Lindholmen.
Lycka till !
Citera
2011-05-19, 11:49
  #634
Medlem
Frank.Costanzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackhoe
Det står på deras hemsida hur många dom tar in.
Var på intervju i måndags, frågorna som kom upp var: Vad har du hunnit med i ditt liv,bra egenskaper samt dåliga,vad man visste om utbildningen osv.
Inget man behöver plugga till direkt.
Skolan ligger väldigt fint nere vid hamnen vid Lindholmen.
Lycka till !

Nice, du gick alltså webutvecklar/webdesig-programmet?

Skulle du i så fall kunna berätta exempelvis; nu efteråt, vad skulle du säga att du lärt dig genom programmet? Vad kan man i princip skapa med de kunskaper man lär sig genom utbildningen? Vad är lärarnas och skolans vision för eleven efter utbildningen? Vad är man förberedd för osv. Ångrar du någonting med utbildningen, något du är besviken över/mindre bra?

Hade varit riktigt sjysst. Ifall fler som jag sitter och funderar så kan man efter en googling i så fall få upp ditt svar i den här tråden. Sådant gör sjukt stor skillnad ibland. Så tack på förhand.
Citera
2011-05-19, 16:25
  #635
Medlem
Crackhoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Costanza
Nice, du gick alltså webutvecklar/webdesig-programmet?

Skulle du i så fall kunna berätta exempelvis; nu efteråt, vad skulle du säga att du lärt dig genom programmet? Vad kan man i princip skapa med de kunskaper man lär sig genom utbildningen? Vad är lärarnas och skolans vision för eleven efter utbildningen? Vad är man förberedd för osv. Ångrar du någonting med utbildningen, något du är besviken över/mindre bra?

Hade varit riktigt sjysst. Ifall fler som jag sitter och funderar så kan man efter en googling i så fall få upp ditt svar i den här tråden. Sådant gör sjukt stor skillnad ibland. Så tack på förhand.

Du missförstod nog mig lite, Jag var på intervju för att komma in på skolan
Det var för Byggingenjör.
Men kommer du in så ses vi nog i korridåren
Skulle jag har varit du så hade jag ringt till en lärare för din utbildning.
Dom ser nog bara det som ett plus om du ringer och verkar intresserad.
Citera
2011-05-19, 20:22
  #636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luciddreamer
Jag tänkte gå YH-utbildning till redovisningsekonom eller finansiell rådgivare. Frågan är vilket av dessa två som är bäst? (Har visserligen en Pol.Mag examen med nationalekonomi på topp, men det är jättesvårt att få jobb just nu. Samtidigt vill jag tillbaka till karriären... )

Själv tänker jag att redovisning är oerhört efterfrågat. Det känns som ett solitt ämne att bygga vidare på. Å andra sidan gillar jag finans, men undrar hur stora framtidsval man verkligen har om man startar som finansiell rådgivare.

Någon som vet? Eller har erfarenhet?

Jag kan dessvärre inte hjälpa dig men länka till utbildningarna så kanske folk som vet bättre än mig kan ge dig ett bättre svar då de ser vad de handlar om, vilka kurser som ingår osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in