Citat:
Ursprungligen postat av
Alternativa
Lyssnade nu på programmet i radion och som vanligt uppstod samma fråga hos mig:
OM nu 3 alternativt 4 personer skulle vilja försvinna frivilligt och hålla sig borta så är det en sak och det kan/kunde nog ha fungerat på den tiden. MEN, bilen!?!?...Försvann den också frivilligt?
Angående Hymme så har jag inga som helst teorier om var han kan ha tagit vägen men de 3 i/och bilen måste ju rimligen, enligt mig, finnas på samma plats. Möjligheten att inte EN av dessa 3 personer OCH en bil skulle ha siktats någonstans, den måste ju vara obefintlig.
OM killarna skulle ha velat gå under jorden av en eller annan anledning så kan det ju inte ha funnits någon anledning till att göra detta efter, säg, 25 år.
1. Av den enkla anledningen att OM de begått ett mord till ex. så skulle detta då varit preskriberat.
2. Med stigande ålder så försvinner rädslor för ev. repressalier från andra utomstående.
3. Också med stigande ålder så ökar begäret av att ha kontakt med sina rötter.
Jag är övertygad om att en dag, nånstans, så kommer en bil med kvarlevorna av 3 grabbar att hittas vid något bygge eller tömning av något vattendrag. Vägen till Åsa 1965 var inte direkt någon motorväg utan landsväg och rena skogsvägar där man kan ha kört av vägen och dödats omgående. Kanske tom i ett vattendrag stor nog att dölja en bil. Där fanns och finns fortfarande stora skogsområden som man kanske körde in i för en "pissepaus" eller liknande och sen körde bort sig i.
Kanske bilen hittades redan då av någon som tog tillfället i akt att "tömma" den och att den sedan har rullat i annan skepnad. Kropparna kan då ligga väl gömda någonstans i de stora områden med skog och natur som finns på vägen till Åsa, alternativt någon annanstans då det inte finns något som säger att de inte valde att åka till en annan destination.
Som sagt var, sannolikheten att 3 personer (och en bil) som frivilligt har avlägsnat sig hemifrån inte har siktats/hörts av levande under 50 år är för mig obefintlig.
Så länge du behåller din hemlighet för dig själv så är det en hemlighet. Tre personer som tiger i 50 år? Nope!
Att Hymme skulle ha haft något med de övrigas försvinnande är enligt min åsikt inte troligt.
Misstankarna kan mycket väl ha funnits att O18920 skulle komma att bli "het". Nu kom den aldrig att bli det men detta var inget som någon kunde veta.
Volvon kan ev. ha hamnat i vatten, men då först någon gång
efter den 29 juli 1965. I Haga fanns vid den här tiden en mycket stor mängd verkstäder/garage av allehanda slag. Att låta en bil försvinna permanent var säkert inga som helst problem.
Du tar upp detta att ingen av de tre har hört av sig på över 50 år vilket är helt riktigt. Hur vet vi att alla tre kom att leva vidare? Hur vet vi att inte Dahlsjö tog kontakt med sin familj och Kjell-Åke med sin mamma? Gällande Kjell-Åke så finns det faktiskt tecken som skulle kunna tyda på just detta.
Jag
tror följande:
1. Dahlsjö kan ha avlidit i utlandet många år efter han försvann.
2. Kjell-Åke kan vara den av dessa tre som fortfarande mycket väl kan vara i livet - här i Sverige. Det finns en del indikationer på att så skulle kunna vara fallet. Fast då under en annan identitet förstås. Han skulle då fylla 67 år om några månader.
3. Gay kom att avlida någon gång efter den 29 juli och fram till den 10 augusti 1965. Hur han avled kan ingen säga men inte var det av naturliga orsaker.