Citat:
Ursprungligen postat av Edmond
Intressanta uppgifter Skaraborg!
Citat:
Att Hymme var bekant med en "Överklassdam" var ju inte så konstigt. Han kom ju själv från denna samhällsgrupp
. Lite konstigare kanske är att "vårat gäng" hade en sådan bekantskap. Men det kan ju röra sig om en person t.ex en konstnär som var van att röra sig inom alla samhällskikt och träffade alla sorts människor. Undrar om Ebba Reutercrona kände till och träffade denna dam när hon var här och letade i två veckor?
Du skriver att hon lever än idag och vet vad som hände den 29/7 1965. Har hon berättat detta för någon? Kan inte någon ev.mellanhand be henne berätta vad hon vet?
Just det Edmond. Detta var inte så konstigt. De tillhörde ju båda den "fina världen" s.a.s.
Vet ej vad "Överklassdamen" gjorde i Stockholm. Kanske bedrev hon studier? Både hon och "Hymme" måste ha varit i ungefär samma ålder. Så hon måste i dag vara några år över de 60. Det skulle inte förvåna mig om både Ebba Reutercrona och "Manne" mycket väl kan ha känt till denna kontakt. De kanske rent utav hade träffat henne? I vilket fall som helst, så är det mycket troligt att mamma Ebba sökte upp denna kvinna när hon var i Göteborg.
"Vårat gäng", som jag tycker var ett fyndigt namn, var också väl bekanta med denna kvinna. Som förut nämnts så minns hon än i dag "den duvblås" framfart denna sommar. Kanske hade hon även åkt med i bilen? Med en något berusad chaufför bakom ratten?
Ja hon känner till denna torsdags händelser. Med den största sannolikhet vet hon också detaljerat vad som utspelade sig? Vill dock
inte gå in på hur detta kom till mellanhanden och sedan vidare till mig.
En sak är iaf säker och det är att "Vårat gäng" hade ett stort kontaktnät.