2009-04-22, 17:36
Medlem
m jag är en kille på x antal år och jag har ett djävulst stort problem, jag har upptäckt att jag har en vit beläggning på ollonet och under förhuden, undersökte saken lite och såg att de var troligt att jag har svamp, trodde bara de kunde drabba tjejer men men, i början kliade det och det svider och den vita beläggningen är svår att tvätta bort. sedan är jag torr om ollonet och såg även att man kunde bli röd på pungen vilket jag då insåg att jag va de. http://www.umo.se/Kroppen/Svamp-i-underlivet/ det här beskrev mycket om mig och jag har inte en jävla aning vad jag ska göra. det stod även att chanserna för svamp ökar med framförallt antibiotika eller om man håller på att bli sjuk, vilket jag har gjort båda 2.

bara så ni vet så upptäckte jag det i thailand för typ en vecka sedan efter att ha ätit 1,2,3 eller 4 eller kanske till och med 5 tabletter antibiotika. jag har också träffat en ny tjej som jag hade sex med innan jag åkte om de nu kan va en könssjukdom.

1. visst är det svamp? eller kan de vara nåt helt annat?

2. vart ska jag vända mig ?

3. måste jag säga det till mina föräldrar ?

4. hur lång tid kan de ta innan de är över ? vill ju inte ha sex med äckliga saker på snoppen.

5. VAD I HELVETTE SKA JAG SÄGA TILL NYA FLICKVÄN?

tack, tack
Citera
2009-04-22, 17:50
Medlem
knut_1s avatar
Sannolikt har du rätt. Isf behöver du inte vända dig någonstans alls. Behandlingen är regelbunden duschning med ljummet kranvatten under förhuden, upprepas flera gånger dagligen. Blir det inte bra på någon vecka är du säkert välkommen till din vårdcentral.

Om det är vad det låter som är det inte något du blivit smittad av eller riskerar smitta någon annan med utan sannolikt så beror det främst av dina upprepade antibiotikakurer.
Citera
2009-04-22, 17:55
Medlem
behöver man berätta för sina föräldrar om att gå till vårdcentral eller nåt `?
Citera
2009-04-22, 17:59
Medlem
cannaBes avatar
1. visst är det svamp? eller kan de vara nåt helt annat? - Troligen så är det svamp.

2. vart ska jag vända mig ? - Ungdomsmottagningen, det är gratis och dom har tystnadsplikt.

3. måste jag säga det till mina föräldrar ? - Näe.

4. hur lång tid kan de ta innan de är över ? vill ju inte ha sex med äckliga saker på snoppen. - Det får du reda på hos ungdomsmottagningen, men du får nog nån salva eller tabletter som du ska ta i nåra veckor.

5. VAD I HELVETTE SKA JAG SÄGA TILL NYA FLICKVÄN? - Sanningen. Antingen så har hon smittat dig, annars kommer du att smitta henne så var ärlig direkt.
Citera
2009-04-22, 18:19
Medlem
gsonjuniors avatar
Svamp smittar inte om det nu är det du fått.

Föresten så är det 18årsgräns här, du låter som en 15årig pojkvasker som undrar om du måste säga till dina föräldrar... är du 18 bör du förstå att hur du gör för att lösa såna här problem.

Varit på Ungdomsmottagningen nån gång? Vårdcentralen? Det är iaf där man kan få hjälp, testa att gå dit. Har hört massa som provat och fått hjälp där, ska tydligen vara så att vi betalar skatt för att få det billigare där!
Citera
2009-04-22, 18:25
Medlem
Gå till VC och berätta om det så kan du få ut ett engångspiller för 49:- som botar dig.
Citera
2009-04-22, 18:53
Medlem
pomp3s avatar
hörru, de är 18-års gräns här på fb
Citera
2009-04-22, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pomp3
hörru, de är 18-års gräns här på fb

Även en regel mot ot.
Citera
2009-04-22, 20:09
Medlem
magis avatar
Du borde nog skaffa typ daktacort som är på recept så bums till doktorn.
Annars finns det receptfri lamisilsalva mot fotsvamp men ring å fråga doktor om det kan användas.
Sen finns recept terbinafin piller kur om du vill slå ut svampen ordentligt så du slipper återfall förutom vid antibiotika som alltid kan utlösa svamp.

Diskutera med doktor.

Magi
-
Citera
2009-08-28, 20:11
Medlem
har själv nått jävla skav runt pungen.. vet i fan va de e.. vitt e de iallfall på små ställen och rött runt om, nån som vet va de kan vara . går de bort av sig själv elelr måste jag uppsöka nått ställe.
Citera
2012-12-19, 15:27
Medlem
Ttoclaws avatar
Gick det bort?
Citera
2012-12-19, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Svamp smittar inte om det nu är det du fått.

Föresten så är det 18årsgräns här, du låter som en 15årig pojkvasker som undrar om du måste säga till dina föräldrar... är du 18 bör du förstå att hur du gör för att lösa såna här problem.

Varit på Ungdomsmottagningen nån gång? Vårdcentralen? Det är iaf där man kan få hjälp, testa att gå dit. Har hört massa som provat och fått hjälp där, ska tydligen vara så att vi betalar skatt för att få det billigare där!

Öhh "Svamp smittar inte"? Var har du källan till de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in