Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-22, 11:22
  #1
Medlem
Hej! När jag sitter vid datorn så hörs det ett litet "klick" inne i datorn sedan fryser den i ca 10 sekunder sendan fungerar den i 10s och fryser...

Det började för några dagar sedan men först var det bara internet laggade men det har bara blivit värre och värre. Jag har provat att köra en systemåterstälning men när den startat så kommer ett felmedelande upp att det är problem med Service.exe och återstälningen kan inte fortsetta.

Jag har kört ett program som heter Criver Check den hitta att det är nått fel på nätverkskortet. Jag formaterade datorn för ett tag sedan och tills nu har allt fungerat bra..

Nån som har nått tips på vad man kan göra?? Kan det vara nått mekaniskt fel eller ska jag prova fomratera om allt o se om det fungarar??
Citera
2009-04-22, 11:35
  #2
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Låter som mekaniskt fel på hårddisken...


Kolla på tillverkarens webbplats efter ett diagnosprogram till just din hårddisk.

Ladda ner och kör den diagnosen... Meddelar den ett eller flera fel så är det endast att kassera disken..

Köp i såfall en ny och lägg den trasiga som "slav" för att på så sätt kunna kopiera över filer du vill spara..
Citera
2009-04-22, 11:39
  #3
Medlem
Det låter som om hårddisken krånglar.
Citera
2009-04-22, 12:42
  #4
Medlem
jag har laddat ner programet och lagt in det på ett usb minne men den andra datorn kenner inte ens av minnet, och den går nästan inte att använda så det blir nog till att köpa en ny disk. tack för svaren
Citera
2009-04-23, 00:36
  #5
Medlem
Innuendos avatar
Prova att plocka ut disken och lägg den i kylskåpet i en halvtimme. Sen ska det nog fungera.
Citera
2009-04-23, 06:27
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd flyttad till Hårdvara
Citera
2009-04-23, 11:37
  #7
Medlem
apintofstellas avatar
Hade liknande problem nar min HDD borjade pa nedgang. Fast jag fick oftast det dara klicket nar datorn var igang och korde. Kopte ny HDD och anvande den gamla som lagringsdisk. Blev av med problemet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback