• 4
  • 5
2009-04-23, 00:48
Medlem
Softers avatar
Ifall cannabis hade varit lagligt så hade jag gett ungen en spliff istället för en öl, helt klart.
Citera
2009-04-23, 01:37
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel
Men det behöver väl inte bara svart och vitt. Fri från droger - Pundare.

jag ser hellre att mitt barn röker lite cb till helgen istället för att gör som alla andra i den åldern gör dvs supa skallen av sig. Gör du inte detta?

Bara för att jag själv är lite för förtjust i alkohol, en och annan snugga + lite annat, så kräver jag väl det inte av andra att vara likadana? Klart jag vill att mina ungar ska förunnade att växa upp utan stimulanter av olika slag för att klara vardagen, eller festa på. När de har åldern inne (om jag fortfarande är vid liv då, vilket inte är så säkert beroende på en mängd faktorer), kommer jag gärna undervisa dem vad som är gott vin och inte... att dyr singlemalt whiskey är värd sitt pris på alla sätt och vis (rim, får man poäng?) och att dyngfylla är oundvikligt då och då, men att de alltid kan ringa mig så hämtar jag upp dem utan pekpinnar. Röker de lite gräs, då och då; fine by me.

Men att som förälder förse sina ungar rusmedel är bara ett sätt för föräldrarna att lura sig själva att de har någon slags kontroll (eller så orkar de helt enkelt inte engagera sig mer än så). Jag skulle kort och gott lära dem de goda sidorna av rusmedel, men även de dåliga. Men langa åt dem, tänker jag inte. Hur kan de då någonsin lita på på mig om något går fel? Jag är ju den som ska vara deras beskyddare...

P.S. Ja, precis, att bli - vara - föräldrar förändrar allt. Tro inget annat... DVS.

P.S.II Rusmedel ska användas med förstånd, kunskap och inte till daglig hantering. Kvittar sedan vad vi talar om - whiskey, horse, cb....etc. Men jag skriver ingen här på näsan, ty jag är själv ett dåligt exempel
Senast redigerad av Pinkskin 2009-04-23 kl. 01:45.
Citera
2009-04-23, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Bara för att jag själv är lite för förtjust i alkohol, en och annan snugga + lite annat, så kräver jag väl det inte av andra att vara likadana? Klart jag vill att mina ungar ska förunnade att växa upp utan stimulanter av olika slag för att klara vardagen, eller festa på. När de har åldern inne (om jag fortfarande är vid liv då, vilket inte är så säkert beroende på en mängd faktorer), kommer jag gärna undervisa dem vad som är gott vin och inte... att dyr singlemalt whiskey är värd sitt pris på alla sätt och vis (rim, får man poäng?) och att dyngfylla är oundvikligt då och då, men att de alltid kan ringa mig så hämtar jag upp dem utan pekpinnar. Röker de lite gräs, då och då; fine by me.

Men att som förälder förse sina ungar rusmedel är bara ett sätt för föräldrarna att lura sig själva att de har någon slags kontroll (eller så orkar de helt enkelt inte engagera sig mer än så). Jag skulle kort och gott lära dem de goda sidorna av rusmedel, men även de dåliga. Men langa åt dem, tänker jag inte. Hur kan de då någonsin lita på på mig om något går fel? Jag är ju den som ska vara deras beskyddare...

P.S. Ja, precis, att bli - vara - föräldrar förändrar allt. Tro inget annat... DVS.

P.S.II Rusmedel ska användas med förstånd, kunskap och inte till daglig hantering. Kvittar sedan vad vi talar om - whiskey, horse, cb....etc. Men jag skriver ingen här på näsan, ty jag är själv ett dåligt exempel

Du låter som en mycket förståndig man, jag har inget att säga emot, du vet hur spelet ska spelas

Men du säger att de ska växa upp utan stimulanter, varför så hård där? Om du nu har brukat en del droger i dina dar så kan du väl inte neka att du haft en hel del helt obeskrivliga gudomliga stunder med dem, låt dem också ha dessa stunder

Att ungen brukar en drog betyder ju inte direkt att han blir en nergången pundarjävel, "utbilda" dem väl så ska det nog gå fint. Hade inte tvekat att lugnt och sansat utforskat det inre tillsammans med min son med psykadeliska
Citera
2009-04-23, 22:10
Medlem
cobain90s avatar
Jag kommer aldrig ge knark till mitt barn. Aldrig.
Citera
2009-04-23, 22:12
Medlem
Calle.s avatar
Nu planerar jag inte att ha barn, men jag har lust att svara ändå.

Självklart så kommer jag servera öl hemma om han vill ha. Det behöver han inte ens ha fyllt 18 år för att få. Röka kan jag tänka mig att göra också, även andra droger. Men då enbart om jag får reda på att h*n brukar det ibland. Jag tänker inte komma med något förslag bara sådär utan att veta om h*n röker eller ej.
Citera
2009-04-23, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cobain90
Jag kommer aldrig ge knark till mitt barn. Aldrig.

Varför? det kommer förstöra deras liv?
Citera
2009-04-23, 23:02
Medlem
Tightflesks avatar
Om jag får en son ska han få en nål och en påse brown sugar när han fyller 18.
Citera
2009-04-24, 04:30
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Varför? det kommer förstöra deras liv?

Det låter snarare som det är ditt liv som är förstört...
Dvs om du inte är ironisk eller menar du att ett liv utan droger är ett förstört liv?
Citera
2009-04-24, 04:37
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Du låter som en mycket förståndig man, jag har inget att säga emot, du vet hur spelet ska spelas

Men du säger att de ska växa upp utan stimulanter, varför så hård där? Om du nu har brukat en del droger i dina dar så kan du väl inte neka att du haft en hel del helt obeskrivliga gudomliga stunder med dem, låt dem också ha dessa stunder

Att ungen brukar en drog betyder ju inte direkt att han blir en nergången pundarjävel, "utbilda" dem väl så ska det nog gå fint. Hade inte tvekat att lugnt och sansat utforskat det inre tillsammans med min son med psykadeliska

Äsch, det är väl mest önsketänkande, och en önskan att de inte går i mina fotspår. Grejen är att jag aldrig haft behov av psykadelika (jag har alltid levt ett inre liv, så ett yttre - ett annat inre). Sedan är jag rätt lat av mig... och t ex en LSD-tripp kräver en mängd förberedelser, men ok. Helt främmande är inte tanken. LSA tar jag dock aldrig igen (sist jag mådde så dåligt hade jag vinterkräksjukan

Tack för dina snälla ord, förresten. Vi är lite dåliga på sådant här på fb tycker jag.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in