När de fyllt 18 och du inser att de inte kommer hålla sig ifrån rusmedel (precis som dig själv kanske), kommer du introducera din unge till en god öl eller en fet jolle?
hm kan ju inte säga att jag skulle GE min unge en spliff precis, men fick jag reda på att han rökte en måttlig summa skulle jag inte bli sur iallfall, "boys will be boys"
en öl, att intoducera sonen till något som är olagligt och dessutom ganska lätt att börja gilla ordentligt är kanske inte det bästa man kan göra för sitt barn. Hade det varit avkriminaliserat hade jag kanske tänkt på annat vis, vem vet
Klart man kan tänka sig att ge sin unge en spliff eller en öl, om man nu själv är positivt inställd till båda. Annat vore hyckleri. Ölen kan nog också komma tidigare än 18.
En öl eller annan form av alkohol? Jovisst, men snarare i femtonårsåldern. En spliff däremot? Nja, inte pga själva drogen utan snarare för att det är olagligt. Om han själv rökte skulle jag däremot inte bry mig.
köpa ut öl när ungen är tillräckligt stor skulle jag säkerligen göra, skulle nog aldrig lära min son/dotter hur man gör en joint direkt, sånt får dom ta med er här på FB!
När mina barn fyllt 12 år får dom börja röka, dricka, snussa
när dem fyllt 15 svamp, grönt, brunt, kath
och när dem fyllt 18 år så får dom börja med dem roliga sakerna som kokain, lsd, kanske heroin också bror på hur misslyckade dom blir
När mina barn fyllt 12 år får dom börja röka, dricka, snussa
när dem fyllt 15 svamp, grönt, brunt, kath
och när dem fyllt 18 år så får dom börja med dem roliga sakerna som kokain, lsd, kanske heroin också bror på hur misslyckade dom blir
Jovisst som att du skulle ha något att säga till om när de väl fyllt 18.
Och det där med att prova bror låter ju rätt skabbigt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!