2009-04-21, 23:43
Bannlyst
hej
Jag har prov i buddishm och hinduism men har skjutit upp de. De är på fredag och känner inte motivation och plugga. Jag har fått godkänd jittils på andra prov, Jag pluggar upp gymnasiebetyg på komvux. Jag läser engelska A religion A samhällskunskap A och matte A. Jag kan tillägga har sömnproblem och vart borta nån dag då jg börjat 09.00 och har även tvångssyndrom men är bättre i dag.
Jag vill veta hur får jag upp studiemotivationen. Att plugga engelska glosor är kul och lätt och plugga och försöker göra de mesta i skolan för hemma fastnar jag bara vid internet el nåt. Jag slutar snart i maj men känner mig så stressad. Ge mig råd Jag måste typ klara allt inte få mvg el så men godkänd i alla fall.
Citera
2009-04-21, 23:49
Medlem
heartfields avatar
varför pluggar du? är det för att du behöver betygen för att läsa vidare eller arbeta? isåfall kan ju det vara en morot.
Citera
2009-04-22, 00:56
Bannlyst
Jag pluggar upp gymnasiebetyget och tog inte studenten.Jag har många poäng kvar och plugga. De är olika i bland är de kul och plugga och ha något och göra men i bland tråkigt. I höst få jag se om jag fortsätter på komvux el går en skrivarkurs på en folkhögskola skriver dikter mycket mm. Jag menar efter jag läst på komvux så hade jag planer på och läsa till personlig assistent el nåt åt de hållet och då pluggar man på högskola. Där är de mycket hårdare studier och prov. Men har sommaren på mig och bestämma de. Men nu på fredag har jag prov och har inte orkat plugga och få ångest för de. Men lättare blir det inte när jag börjar kl 09 i morgon och har sömnproblem till och från,käkar lergigan för de.
Citera
2009-04-22, 01:04
Medlem
dawess avatar
Hej!

Vad för sorts personlig assistent är det du har siktet inställt på?
Om det är inom exempelvis äldreomsorgen vet jag att vissa kommuners komvux tillhandahåller direkt utbildningar hos sig för just personliga assistenter/Omvårdare.
Citera
2009-04-22, 01:23
Medlem
Insignificunts avatar