2009-04-24, 08:43
Medlem
Insignificunts avatar
Okej.

Krävs det inte en ganska stor stabilitet för att vara behandlingsassistent? Hur kommer det sig att du vill bli det? Om du jämför med hur du tror att du framstår här, skulle du framstå i bättre dager i ett samtal IRL så att säga?

Citat:
Ursprungligen postat av Flashblock
Ska försöka minnas det där
Ofta är den enklaste lösningen på ett problem den bästa. Men ja, jag ska försöka minnas vad jag skrivit även jag.
Citera
2009-04-24, 08:45
Medlem
one_sizes avatar
Efter en hel natt fylld med redbull, inlämningsuppgifter och provförberedelse (vilket är inte första gången denna vecka) så har jag en sak att säga: SKRIV PÅ SVENSKA, KVINNA! Detta kommer då från en invandrare (ser mig själv som en hederssvensk dock) så det kanske dags att du gör något åt det?! Inget illa menat men det underlättar både för dig och andra om texten är någorlunda lätt att läsa igenom, vilket leder till att man kan lättare ge lite råd och tips.

Förstår däremot att man blir nervös inför prov och att ibland får man hoppa över det. Mina tips är följande:
1) Bättre studieteknik: försök att påbörja dina inför-prov-studier ett par veckor innan provet, åtminstone läs igenom grunderna.
2) Vet inte riktigt vilken nivå som era prov ligger på med två religioner, speciellt två närbesläktade borde du inte ha några problem med.
3) Försök se logiken bakom allt! Vad grundar sig ämnet på (religion, matte, historia; ämnet spelar mindre roll) och vilka logiska slutsatser kan du göra. Du måste alltid försöka att hitta logiken som ligger till grunden för vad du studerar.
4) Kanske försök att hitta alternativ till att läsa i boken? Finns det inga filmer om dessa religioner? Finns det ingen du kan diskutera med? Prova att förnya dina metoder lite då och då.
Citera
2009-04-24, 09:08
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one_size
SKRIV PÅ SVENSKA, KVINNA!

Torde framgå tydligt att personen ifråga inte är ett s.k läshuvud. Det är extremt osannolikt att hon kan skriva bättre än vad hon gör här varför det naturligtvis är oerhört oförskämt att skriva såsom du gör.
Citera
2009-04-24, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Torde framgå tydligt att personen ifråga inte är ett s.k läshuvud. Det är extremt osannolikt att hon kan skriva bättre än vad hon gör här varför det naturligtvis är oerhört oförskämt att skriva såsom du gör.
Men hon skriver ändå att hon kan skriva om det gäller studier!

Är det då inte jäkligt oförskämt av henne att klassa oss som mindre viktiga och således skriva som en påse skit när hon ber om våra åsikter? Man får vad man frågar efter. Om inte vi är tillräckligt viktiga för henne så att hon bemödar sig att skriva ordentligt tycker jag gott att någon kan säga till henne att skriva ordentligt.
Citera
2009-04-24, 09:19
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Men hon skriver ändå att hon kan skriva om det gäller studier!

Är det då inte jäkligt oförskämt av henne att klassa oss som mindre viktiga och således skriva som en påse skit när hon ber om våra åsikter? Man får vad man frågar efter. Om inte vi är tillräckligt viktiga för henne så att hon bemödar sig att skriva ordentligt tycker jag gott att någon kan säga till henne att skriva ordentligt.

Rekommenderar dig att läsa mellan raderna.
Citera
2009-04-24, 10:16
Medlem
Citat:
Rekommenderar dig att läsa mellan raderna.
nej det tänker jag inte göra när någon skriver att de kan skriva ordentligt omdet gäller något av vikt.

det hade varit en annan sak om människan hade problem istället för att framstå som lat.
Citera
2009-04-24, 17:34
Medlem
one_sizes avatar
Citat:

Ehem, hon tänkte påbörja en kurs i diktskrivning, hon stavar utan några märkbara fel (alltså dt bikr itne hält fackt) och det enda jag kan klaga på är särskrivningar samt ordföljden. Vilket ger ett hafsigt intryck, som om man inte riktigt orkar kolla igenom vad man har skrivit och inte heller bryr sig om det. Varför är det okej?
Citera
2009-04-24, 18:08
Bannlyst
Citat:
nej det tänker jag inte göra när någon skriver att de kan skriva ordentligt omdet gäller något av vikt.

det hade varit en annan sak om människan hade problem istället för att framstå som lat.
Kul att du klagar på henne när du inte använder versaler.
Citera
2009-04-24, 18:15
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one_size
- - - och det enda jag kan klaga på är särskrivningar samt ordföljden.

"motivation till ATT studera mm", tror jag att TS menar, i rubriken.

/MVH Hr Dr Messerschmidt
Citera
2009-04-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divinator
Kul att du klagar på henne när du inte använder versaler.
HAR JAG GJORT ANSPRÅK PÅ ATT SKRIVA BRA?

ÄR DU NÖJD NU NÄR DU HAR FÅTT VERSALER?
Citera
2009-04-25, 20:45
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
HAR JAG GJORT ANSPRÅK PÅ ATT SKRIVA BRA?

ÄR DU NÖJD NU NÄR DU HAR FÅTT VERSALER?

Ja, om du anser att du har rätt att rätta någon så måste du själv skriva felfri svenska, vilket du inte gör. Allting annat blir en patetisk travesti.
Citera
2009-04-26, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ja, om du anser att du har rätt att rätta någon så måste du själv skriva felfri svenska, vilket du inte gör. Allting annat blir en patetisk travesti.

Kan bara instämma. Wabbit, jag gillar dig, du brukar ha vettiga åsikter. Men sitta och klaga på någons stavning och sedan inte använda versaler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in