• 1
  • 2
2009-04-21, 22:46
Medlem
melus avatar
Hej, har ett litet problem. Har en Macbook, och som alla andra Macbook användare vet så jobbar inte datorn då locket är stängt. Men jag skulle vilja att datorn skulle ladda ner även om locket vore stängt.
Är detta möjligt?

Mvh,
Mats
Citera
2009-04-21, 22:47
Medlem
smurfehs avatar
InsomniaX hjälper dig med att arbeta med datorn trots att locket är stängt.

http://www.macupdate.com/info.php/id/22211
Citera
2009-04-21, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Hej, har ett litet problem. Har en Macbook, och som alla andra Macbook användare vet så jobbar inte datorn då locket är stängt. Men jag skulle vilja att datorn skulle ladda ner även om locket vore stängt.
Är detta möjligt?

Mvh,
Mats

Om du har en extern skärm, externt tangengbord och mus inkopplat i datorn så är det bara att slå igen locket. Då kommer datorn att gå i vila, men tryck på en knapp på tangentbordet så kommer den vakna, nu med locket stängt!
Om du inte har något inkopplat så är det InsomniaX som gäller..
Citera
2009-04-22, 07:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Är detta möjligt?

Mvh,
Mats

Plugga i laddare och anslut en skärm och mus så kan du jobba med den med locket nere. Eller med insomnia.

EDIT: Jahop. Kanske borde läst tråden först. Det va redan sagt.
Citera
2009-04-22, 16:25
Medlem
melus avatar
Tar 'InsomniaX' mycket av datorns kapacitet, processor, minne osv.?
Citera
2009-04-22, 16:38
Medlem
smurfehs avatar
Tvivlar jag starkt på.
Citera
2009-04-22, 19:59
Medlem
Nej det gör det inte, däremot bör du vara lite försiktig med värmeutvecklingen.
Citera
2009-04-22, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johannordholm
Nej det gör det inte, däremot bör du vara lite försiktig med värmeutvecklingen.
Eftersom Apple ger en möjligheten att köra med locket nere så kan vi väll nästan räkna med att det inte är någon fara? Bara låta den stå som vanligt och ha luft runt sig så är det lugnt..
Citera
2009-04-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Eftersom Apple ger en möjligheten att köra med locket nere så kan vi väll nästan räkna med att det inte är någon fara? Bara låta den stå som vanligt och ha luft runt sig så är det lugnt..
Jag har läst om folk som fått problem med värmeutvecklingen, därför ber jag honom att vara lite försiktig.
Citera
2009-04-23, 15:11
Medlem
goboondocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannordholm
Jag har läst om folk som fått problem med värmeutvecklingen, därför ber jag honom att vara lite försiktig.

Precis, undvik att lägga den vid solljus och sånt
Citera
2009-04-23, 19:31
Medlem
melus avatar
Har försökt ladda hem InsomniaX men hittar ingen fungerande länk till version. 1.3.3.

Har någon en fungerande länk? Skulle verkligen vara tacksam!

Mvh,
Mikael.
Citera
2009-04-23, 19:57
Bannlyst
Versiontracker brukar vara ett säkert kort, men nej tyvärr verkar inte fungera. Inte på Macupdate eller Softpedia heller. Det är så lysande med massor av sidor som agerar sökmotor till samma jävla länkar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in