2009-04-21, 22:43
Medlem
4l13ns avatar
Jag har undrat över detta en längre tid nu och det stör mig grovt att inte få svar. I median skrivs det en god del om "Skinnskallar" ibland, men man ser dem aldrig! Jag tog Västerås som val på grund av att jag bor där. Jag har inte sett speciellt många skinheads alls i Västerås, eller i resten av Sverige för den delen!
Citera
2009-04-21, 22:45
Medlem
adiels avatar
Du får komma till gbg ist !
Citera
2009-04-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4l13n
Jag har undrat över detta en längre tid nu och det stör mig grovt att inte få svar. I median skrivs det en god del om "Skinnskallar" ibland, men man ser dem aldrig! Jag tog Västerås som val på grund av att jag bor där. Jag har inte sett speciellt många skinheads alls i Västerås, eller i resten av Sverige för den delen!

Föreslår att du väntar till Västerås Power Meet, skinnskallar av de nazistiska slaget verkar ha en förkärlek till raggarkulturen. Varför förstår jag inte då de är totalt diametrala till varann.
Citera
2009-04-21, 22:51
Medlem
Duct-tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adiel
Du får komma till gbg ist !

För i GBG finns dom eller? Jag tror det är större risk att springa på en bula i Västerås än i GBG. Dessutom, vad har skinnskallar med politik att göra?
Citera
2009-04-21, 23:06
Medlem
tffts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duct-tape
För i GBG finns dom eller? Jag tror det är större risk att springa på en bula i Västerås än i GBG. Dessutom, vad har skinnskallar med politik att göra?

jaså det tror du, vet att det finns en massa skins i GBG. Du känner nog inte rätt folk helt enkelt.
Citera
2009-04-22, 00:01
Medlem
SnuFFs avatar
fanns ju en del i Eskilstuna förr vet jag, det är väl inte långt ifrån västerås :P
Citera
2009-04-22, 00:07
Medlem
Duct-tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfft
jaså det tror du, vet att det finns en massa skins i GBG. Du känner nog inte rätt folk helt enkelt.

Det är inte ofta jag har sett bulor dom senaste åren i de här krokarna. Iofs så letar jag knappast efter dom heller.
Citera
2009-04-22, 03:22
Bannlyst
Det fanns många bulor i V-ås när jag bodde där. på 80-90 talet. De flesta gick senare över till biker-kulturen (MC-gäng.) Andra skaffade familj och la ner bulverksamheten.

Att det inte finns många skinnskallar kvar beror endast på att inga nya har stigit fram och axlat sitt ansvar för den sub-kulturen.
Citera
2009-04-22, 20:04
Medlem
4l13ns avatar
Rätt synd att det inte finns så många kvar, det skulle vara roligt om det fanns lite flera. Äh, man får väl starta eget som man säger på väg ut från arbetsförmedlingen!
Citera
2009-04-23, 11:32
Medlem
Herr_Oins avatar
Jag flyttade till Västerås i januari och blev inte direkt bestört över alla skins, ty det finnes tydligen inga. Däremot väldigt mycket nordafrikaner.

Det går väl på ett ut.
Citera
2022-08-11, 19:36
Medlem
Hur e läget med skinnskallarna idag, som var med i Westra Aros SA på 90-talet? (Johnny, Matte å Robban mfl?)
Citera
2022-08-15, 13:08
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheQuietPlace
Hur e läget med skinnskallarna idag, som var med i Westra Aros SA på 90-talet? (Johnny, Matte å Robban mfl?)

Johnny (eller var det Tommy?) blev väl narkoman enligt, en källa i västerås, så han är inte att räkna med men matte & robban ska det gått bra för. Tobbe fick psykos efter den omtalade festen i bygdegården där han blev kraftigt misshandlad med vissa sexuella förtecken.

Annars så tror jag att de flesta i Westra Aros SA liksom växte upp. Lever svenssonliv numera. Jocke blev biker & är idag medlem i en av de större mer välkända klubbarna.

Invigningsritualerna för att gå bli en av Västerås skinheads var ganska grymma vill jag minnas. Hehe Mycket gick ju ut på supa ner den nya rekryten för att sedan klä av honom naken & med tuschpenna skriva obscena saker över hans nakna kropp. Kläderna gömdes & bulan dumpades vid ngn busshållsplats.

De äldre grabbarna hade ju ngn form av sexualiserad invigning som tack o lov inte var så vanligt förekommande. De söp ner den nya bulan för att sedan pissa på honom i bla ansiktet. Försökte han slå sig fri så övergick invigningen i våldshandling & han åkte istället på bra mycket stryk. Men det var mer i slutet på 1980talet. När Marcus blev en framträdande person (som sålde bootleg skivor av skrewdriver & andra naziband) upphörde detta, iaf officiellt. Ersattes istället av fylla & näckning.

Ungdomar söker sig inte till skinheads idag, mer huligan/casual kultur som lockar. Men även där är invigningsritualer förekommande av liknande kaliber. Men om det var dessa ritualer som gjorde att skinheads försvann vill jag få osagt. It's a hard life liksom.
Senast redigerad av Adonis. 2022-08-15 kl. 13:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in