Citat:
Ursprungligen postat av
TheQuietPlace
Hur e läget med skinnskallarna idag, som var med i Westra Aros SA på 90-talet? (Johnny, Matte å Robban mfl?)
Johnny (eller var det Tommy?) blev väl narkoman enligt, en källa i västerås, så han är inte att räkna med men matte & robban ska det gått bra för. Tobbe fick psykos efter den omtalade festen i bygdegården där han blev kraftigt misshandlad med vissa sexuella förtecken.
Annars så tror jag att de flesta i Westra Aros SA liksom växte upp. Lever svenssonliv numera. Jocke blev biker & är idag medlem i en av de större mer välkända klubbarna.
Invigningsritualerna för att gå bli en av Västerås skinheads var ganska grymma vill jag minnas. Hehe

Mycket gick ju ut på supa ner den nya rekryten för att sedan klä av honom naken & med tuschpenna skriva obscena saker över hans nakna kropp. Kläderna gömdes & bulan dumpades vid ngn busshållsplats.
De äldre grabbarna hade ju ngn form av sexualiserad invigning som tack o lov inte var så vanligt förekommande. De söp ner den nya bulan för att sedan pissa på honom i bla ansiktet. Försökte han slå sig fri så övergick invigningen i våldshandling & han åkte istället på bra mycket stryk. Men det var mer i slutet på 1980talet. När Marcus blev en framträdande person (som sålde bootleg skivor av skrewdriver & andra naziband) upphörde detta, iaf officiellt. Ersattes istället av fylla & näckning.
Ungdomar söker sig inte till skinheads idag, mer huligan/casual kultur som lockar. Men även där är invigningsritualer förekommande av liknande kaliber.

Men om det var dessa ritualer som gjorde att skinheads försvann vill jag få osagt. It's a hard life liksom.