2022-08-15, 14:17
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Jag har aldrig sett en skin-head i hela mitt liv. I så fall har det varit en utan dr-martens och bomber-jackan. Jag bor visserligen i Malmö, och här har väl skinnskalle-kulturen aldrig varit särskilt stor.
Citera
2022-08-15, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Jag har aldrig sett en skin-head i hela mitt liv. I så fall har det varit en utan dr-martens och bomber-jackan. Jag bor visserligen i Malmö, och här har väl skinnskalle-kulturen aldrig varit särskilt stor.

Skinheadkulturen dog 1994
Citera
2022-08-15, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.

De äldre grabbarna hade ju ngn form av sexualiserad invigning som tack o lov inte var så vanligt förekommande. De söp ner den nya bulan för att sedan pissa på honom i bla ansiktet
Lite kul att det idag är negrer som pissar på folk.
Citera
2022-08-18, 11:29
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Johnny (eller var det Tommy?) blev väl narkoman enligt, en källa i västerås, så han är inte att räkna med men matte & robban ska det gått bra för. Tobbe fick psykos efter den omtalade festen i bygdegården där han blev kraftigt misshandlad med vissa sexuella förtecken.

Annars så tror jag att de flesta i Westra Aros SA liksom växte upp. Lever svenssonliv numera. Jocke blev biker & är idag medlem i en av de större mer välkända klubbarna.

Invigningsritualerna för att gå bli en av Västerås skinheads var ganska grymma vill jag minnas. Hehe Mycket gick ju ut på supa ner den nya rekryten för att sedan klä av honom naken & med tuschpenna skriva obscena saker över hans nakna kropp. Kläderna gömdes & bulan dumpades vid ngn busshållsplats.

De äldre grabbarna hade ju ngn form av sexualiserad invigning som tack o lov inte var så vanligt förekommande. De söp ner den nya bulan för att sedan pissa på honom i bla ansiktet. Försökte han slå sig fri så övergick invigningen i våldshandling & han åkte istället på bra mycket stryk. Men det var mer i slutet på 1980talet. När Marcus blev en framträdande person (som sålde bootleg skivor av skrewdriver & andra naziband) upphörde detta, iaf officiellt. Ersattes istället av fylla & näckning.

Ungdomar söker sig inte till skinheads idag, mer huligan/casual kultur som lockar. Men även där är invigningsritualer förekommande av liknande kaliber. Men om det var dessa ritualer som gjorde att skinheads försvann vill jag få osagt. It's a hard life liksom.

Var det liknande invigningsritualer i de andra skinheadsgängen? Vem vill vara med i ett gäng där man blir förnedrand? Låter likt blattegängen där den nye för storstryk för att kunna gå med i gänget.
Citera
2022-08-18, 14:00
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Var det liknande invigningsritualer i de andra skinheadsgängen? Vem vill vara med i ett gäng där man blir förnedrand? Låter likt blattegängen där den nye för storstryk för att kunna gå med i gänget.

Skulle nog påstå att det kunde vara värre i andra gäng som tex Alingsås Stockboots där den nya bulan söps ner för att sedan "kvistas" med pinnar, pennor etc, lite som att sätta svansen på åsnan liksom.

I sthlm, på helikopterplattan vid gamla stanvar det inte ovanligt att babyskinsen fick bada. De som hade riktigt otur har vittnat om orala lekar med de äldre. Men sedan var du en i gänget liksom. Idag skrattar dom säkert åt det hela, lite som ett roligt minne.
Senast redigerad av Adonis. 2022-08-18 kl. 14:03.
Citera
2022-08-18, 14:01
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Skulle nog påstå att det kunde vara värre i andra gäng so
Okej, låter ju inte så kul att gå med. Visserligen fick de ju sedan ge igen på den nye rekryten.
Citera
2022-08-18, 19:42
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Okej, låter ju inte så kul att gå med. Visserligen fick de ju sedan ge igen på den nye rekryten.

Invigningsritualer skapar gemenskap. Dessutom blir det gemensamma minnen för livet som man tillsammans kan skratta åt. Alla grupper har ngn form av invigningsritual, antingen våld, sex eller våghalsig handling.
Citera
2022-08-19, 07:18
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Invigningsritualer skapar gemenskap. Dessutom blir det gemensamma minnen för livet som man tillsammans kan skratta åt. Alla grupper har ngn form av invigningsritual, antingen våld, sex eller våghalsig handling.
Det kan ju stämma till viss del. Men att någon skulle pissa på en tycker jag inte känns så fräscht.
Citera
2022-08-19, 09:35
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Det kan ju stämma till viss del. Men att någon skulle pissa på en tycker jag inte känns så fräscht.

Men ändamålet helgar ju medlen liksom.

Att utstå eller genomföra en sexuell handling för ett högre syfte är ok, så länge man inte njuter av det. Att suga av ngn för ett högre syfte, att få var med i en gemenskap, är ju inte en sexuell handling så länge du inte gör den till en sexuell handling.

Inget konstigt att pissa på ngn, för efter dusch så är du som en pånyttfödd människa, en i gänget liksom.

Vissa falanger inom Malmö United (Malmös största fotbollsfirma/casual)hade som.vana att låta den nya rekryten "låna ut" sin flickvän/syster/kompis till falangens topboys. Inget konstigt, för efter ngn minuts knullande så var rekryten medlem i en livslång gemenskap. Allt glömt & förlåtet. En tid senare så kan alla inblandade samlas & skratta åt det som hände. Gemenskapen till gänget går före personlig integritet liksom.

Westra Aros SA ägnade sig åt att urinera på.den nya (ofta nakna/strippade) killen som därefter blev medlem i gänget. Negrer kör en pinne genom näsan. Gängmedlemmar i USA får ordentligt med stryk. Ishockeyspelare blir tvångsrakade, ibland oxå onanerade mot sin vilja. Inget konstigt då detta stärker gemenskapen. Invigningsritualer förekommer all over liksom.

Västerås var/är inget undantag.

Edit: Många av skinsen i västerås finns fortfarande kvar men i ny tappning. Ser mer ut som raggare/bikers idag. Fortfarande nationella med ngt enstaka undantag. Dom har starka band till varandra som.man inte bara kan klippa av. Hehe Hänger ibland på The Bishop Arms i centrala Västerås men Kängorna har dom dock satt på hyllan.
Senast redigerad av Adonis. 2022-08-19 kl. 09:44.
Citera
2022-08-19, 09:42
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Men ändamålet helgar ju medlen liksom.

Att utstå eller genomföra en sexuell handling för ett högre syfte är ok, så länge man inte njuter av det. Att suga av ngn för ett högre syfte, att få var med i en gemenskap, är ju inte en sexuell handling så länge du inte gör den till en sexuell handling.

Inget konstigt att pissa på ngn, för efter dusch så är du som en pånyttfödd människa, en i gänget liksom.

Vissa falanger inom Malmö United (Malmös största fotbollsfirma/casual)hade som.vana att låta den nya rekryten "låna ut" sin flickvän/syster/kompis till falangens topboys. Inget konstigt, för efter ngn minuts knullande så var rekryten medlem i en livslång gemenskap. Allt glömt & förlåtet. En tid senare så kan alla inblandade samlas & skratta åt det som hände. Gemenskapen till gänget går före personlig integritet liksom.

Westra Aros SA ägnade sig åt att urinera på.den nya killen som därefter blev medlem i gänget. Negrer kör en pinne genom näsan. Gängmedlemmar i USA får ordentligt med stryk. Ishockeyspelare blir tvångsrakade, ibland oxå onanerade mot sin vilja. Inget konstigt då detta stärker gemenskapen. Invigningsritualer förekommer all over liksom.

Västerås var/är inget undantag.

Jag kan ju förstå själva grejen med invigningsritualer. Hörde om att de nya ambulanssköterskorna blir fastspänd på båren och får vatten sprutat på sig.

Men kiss och bajs och homosexuella akter även fast de inte är riktiga bögar så tycker jag det ändå är äckligt. Nåja det får väl vara för dem om de tyckte det var trevligt.
Citera
2022-08-19, 19:39
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Jag kan ju förstå själva grejen med invigningsritualer. Hörde om att de nya ambulanssköterskorna blir fastspänd på båren och får vatten sprutat på sig.

Men kiss och bajs och homosexuella akter även fast de inte är riktiga bögar så tycker jag det ändå är äckligt. Nåja det får väl vara för dem om de tyckte det var trevligt.

Rätt skönt att släppa allt ändå för att sedan bli renad genom förnedring & smuts. Du liksom föds på nytt.

I Westra Aros SA/Västerås Skins var det verkligen så. Du upphörde att vara en vanlig människa, en svensson, för att genom total förnedring av urin & sexuella övergrepp, bli en del av skinhead kulturen. Från puppa till fjäril. En pånyttfödelse där själva övergreppet endast är minimal del av den förvandling du genomgår för att bli en ny & bättre människa.

När kängorna snöras på dagen efter så är övergreppet redan glömt. Det som återstår är endast ett svagt minne, ett roligt minne. Du är pånyttfödd. Du har genom total förnedring blivit stark.

Du är skinhead. Du tillhör Westra Aros SA. Du är betydelsefull. Världen ligger inför dina fötter. Du är stark. Du är skinhead.
Citera
2022-09-03, 07:16
Medlem
Ursäkta sent svar..MEN, Tack för svar!! Skulle vara otroligt roligt att få kontakt med framförallt Matte, Johnny å "Lill-Robban". Har dock glömt deras efternamn... Finns dom på FB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in