2009-05-08, 16:18
Bannlyst
Match om 1 timme 40 min för dom som spelar om..
Citera
2009-05-08, 16:38
Medlem
Ni som kan detta...

Nu har jag skapat en gubbe, jag är manager... Vad sker härnest? ska jag bara vänta eller ska jag söka aktivt efter ett lag? Det här verkar vara roligt och jag kan verkligen tänka mig att engagera mig.

Lemasive, du vill inte ha en assistent?
Senast redigerad av Big General 2009-05-08 kl. 16:44.
Citera
2009-05-08, 17:44
Moderator
easy_dans avatar
Dags att testa första matchen då, tyvär verkar jag dels ensam online i laget dels ställer vi upp med två målvakter på plan och backar på alla positioner utom anfall..kan ju bara bli lysande?
Citera
2009-05-08, 18:02
Medlem
the head honchos avatar
Haha, lol. Vilket skämt. Vår match började kl 1800. Tydligen är bara en i mitt lag inloggad just nu men jag sitter på bänken. Haha, hur ska man orka bry sig om detta om man inte ens får spela?
Citera
2009-05-08, 18:20
Bannlyst
Håll ut bara tills ni får en tränare.
Citera
2009-05-08, 18:48
Moderator
easy_dans avatar
Sjukt störande när man inte hinner agera i tid och AIn tar över och gör en riktig idiotaktion, som att t.ex. fri framför mål efter man rundat keepern ta en löpning ut mot hörnflaggan istället för att lägga in bollen i öppet mål.
Citera
2009-05-08, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Big General
Ni som kan detta...

Nu har jag skapat en gubbe, jag är manager... Vad sker härnest? ska jag bara vänta eller ska jag söka aktivt efter ett lag? Det här verkar vara roligt och jag kan verkligen tänka mig att engagera mig.

Lemasive, du vill inte ha en assistent?

Så mycket finns det inte att göra atm :P

Edit: missade en straff i 85 minuten vid 1-1...

har jag fått Bajen eller?
Citera
2009-05-08, 19:36
Moderator
easy_dans avatar
Tar ett bra tag att komma underfund med hur matcherna fungerade, särskilt i situationer med många runt bollen är det oerhört plottrigt och svårt att se något alls. Larvigt också att det blir offside vid skott på mål när en kille står offside långt borta vid hörnflaggan ur spel. Annars är det ju mest tråkigt att nästan ingen är aktiv, tror sidan skulle må bra av att rensa ut ganska mycket och slå ihop lagen som blir av med spelare.
Citera
2009-05-08, 23:14
Medlem
Strinders avatar
Lirade också min första match idag, lirar ACM för Team 12 Sweden.

Blev torsk med 1-0 mot Team 8 Sweden om jag minns rätt..

AI:n är så jävla dålig att man kräks, ärligt talat, va med om en situation där en dataspelare hade bollen på mållinjen, och passar ut till en annan i straffområdet istället för att skjuta. Sen deras mål är på grund av att vår målvakt springer ut mot spelaren (som står utanför straffområdet fri), och spelaren kan bara lobba in bollen hur lätt som helst.

Sen så när man spelar håller ingen datorspelare positionen, man är i försvar och då ser man 5-6 datorspelare står 20 meter bakom motståndares backlinje, och rör sig inte hemåt..

Jag var förövrigt den enda som var online i vårt lag, och dem var kanske tre...

Om de här spelet ska funka måste dem fixa AI:n så dem har nån koll på vad som händer, eller skaffa flera tusen fler spelare så de som lirar i de högre divisionerna är aktiva..
Citera
2009-05-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Lirade också min första match idag, lirar ACM för Team 12 Sweden.

Blev torsk med 1-0 mot Team 8 Sweden om jag minns rätt..

AI:n är så jävla dålig att man kräks, ärligt talat, va med om en situation där en dataspelare hade bollen på mållinjen, och passar ut till en annan i straffområdet istället för att skjuta. Sen deras mål är på grund av att vår målvakt springer ut mot spelaren (som står utanför straffområdet fri), och spelaren kan bara lobba in bollen hur lätt som helst.

Sen så när man spelar håller ingen datorspelare positionen, man är i försvar och då ser man 5-6 datorspelare står 20 meter bakom motståndares backlinje, och rör sig inte hemåt..

Jag var förövrigt den enda som var online i vårt lag, och dem var kanske tre...

Om de här spelet ska funka måste dem fixa AI:n så dem har nån koll på vad som händer, eller skaffa flera tusen fler spelare så de som lirar i de högre divisionerna är aktiva..
Håller helt med er... AIn beteer sig ofta jädrigt puckat. Dock har de ju ganska tydligt informerat och varnat för att första AIn skulle vara allt annat än bra och att den kommer att vidareutvecklas. Sånt man får räkna med om man signar upp för en BETA antar jag. Tycker personligen att det är ganska skoj att kunna vara med och bidra till slutresultatet.
Citera
2009-05-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losfreddos
Håller helt med er... AIn beteer sig ofta jädrigt puckat. Dock har de ju ganska tydligt informerat och varnat för att första AIn skulle vara allt annat än bra och att den kommer att vidareutvecklas. Sånt man får räkna med om man signar upp för en BETA antar jag. Tycker personligen att det är ganska skoj att kunna vara med och bidra till slutresultatet.

Tycker också det är kul som fan dock lite bittert när man sätter 1/4 passningar och får 3 i rating första matchen
Citera
2009-05-09, 13:31
Medlem
Ariess avatar
då har man joinat
behöver man bara komma med i ett lag med
Senast redigerad av Aries 2009-05-09 kl. 13:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in