2009-04-21, 14:53
Medlem
Hej,

Har råkat fuckat upp datorn med ett windows 7 tema där jag bland annat bytte ut shell32.dll, imageres.dll och explorer.exe och några andra småfiler som jag inte tror har så stor betydelse.

När jag startade om datorn så kan jag inte öppna upp startmenyn. kan inte dubbelklicka på en mapp för att öppna, måste högerklicka sen trycka på öppna.. kan heller inte ta bort filer eller kopiera, flytta.

Men jag kan dock använda program och allt annat som normalt.

Har en fil som heter explorer.backup.exe som jag sparade som backup men kan ju inte byta tillbaks för att jag inte kan ändra namn eller kopiera

Precis samma som jag har en fil som heter shell32.dll.old men jag kan inte göra något känner mig handikappad

Så vad ska jag göra? Det borde ju finnas något som man kan göra.
har testat att återställa till ett tidigare datum men det funkar ju bara med program.

Några tips?
Senast redigerad av Adrian.isen 2009-04-21 kl. 14:56.
Citera
2009-04-21, 15:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kan en reperation av operativsystemet hjälpa dig?
Citera
2009-04-21, 15:19
Medlem
Uschers avatar
Starta den manuellt?
Citera
2009-04-21, 15:25
Medlem
Fick hjälp av en person
Använde programmet Total Commander och bytte tillbaks shell32.dll.old till shell32.dll tack ändå.

Tråd kan låsas.
Citera
2010-08-15, 21:07
Medlem
jag har råkat byta namna på imageres.dll och kan nu inte byta tillbaka och inte heller ladda ner det program som löste problemet för dig HJÄLP!
Citera
2010-08-15, 22:48
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus12345
jag har råkat byta namna på imageres.dll och kan nu inte byta tillbaka och inte heller ladda ner det program som löste problemet för dig HJÄLP!

Försök med att använda återställningskonsolen (recovery console)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in