• 1
  • 2
2009-04-21, 10:54
Medlem
Har tränat runt två år nu och börjat se skillnad. Men när det gäller bröstmusklerna känns det som att volymen i mitten utmed bröstbenet minskar väldigt lite Har väldigt låg fettprocent ska väl tilläggas

Tycker mig minnas att jag läst om att det finns innre och yttre bröstmuskler(eller nått sånt..) med andra ord finns det bra sätt att träna speciellt om man vill få extra volym i "mitten" av brösten? Om nu det med innre o yttre inte bara e skitsnack, vilket jag också vill minnas att jag läst någonstans.

Vet inte om det är intressant för er, men jag länkar till de maskiner jag använder under bröstpassen samt hur jag utför dom. Kanske kan hitta något jag gör fel... eller mindre rätt..

Kör denna först: raka armar med tummarna pekande bakåt, handflata upp(Knyter givetvis handen när jag startar, men nu vet ni hur armarna är vinklade ) Kör detta 8 gånger. sedan kör jag samma vikt så många jag orkar för att sedan direkt sänka och göra så många kan osv ett par gånger..
http://www.nautilusgsa.com/productNP.asp?item=PF

Samma upplägga som i första med 8 upprepningar. Och sedan slaktarset... Håller om det vertikala handtagen.
http://www.nautilusgsa.com/productNP.asp?item=VC

Samma upplägg som de andra två. Armar raka med "kuddarna" i armvecken. Tummar bak, handflata upp..
http://www.nautilusgsa.com/productNP.asp?item=RDPF

Om det nu visar sig att jag postar detta helt i onödan då jag redan tränar som jag ska: skriv gärna det Men jag antar det säkert finns någon med synpunkter och tips

Tack på förhand!
Citera
2009-04-21, 11:32
Medlem
BePositives avatar
Det går inte att träna inre bröst, kör bänkpress/hantelpress istället för bara maskiner.
Citera
2009-04-21, 11:36
Medlem
Enzymes avatar
Träning gör brösten större/starkare
Du kan inte förändra själva formen på musklerna genom träning
Jag har t. ex. sådana hål på sidan av bröstmuskeln syns mer vid deff
Citera
2009-04-21, 11:40
Medlem
noterat! har kört hantelpress innan, men då vi har ganska dålig med hantlar är det sjukt svårt att öka då stegen är för stora Lite tråkit att köra med samma vikt hela tiden... men jag tar en tänkare på det
Citera
2009-04-21, 12:02
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alogan
noterat! har kört hantelpress innan, men då vi har ganska dålig med hantlar är det sjukt svårt att öka då stegen är för stora Lite tråkit att köra med samma vikt hela tiden... men jag tar en tänkare på det
Tänk på tekniken, se till att inte vinkla in armbågarna för mycket, sen växer brösten av att du tränar bröst och går upp i vikt.
Citera
2009-04-21, 13:08
Medlem
Hoegbergs avatar
Av egen erfarenhet så vet jag att man kan träna mitten av bröstet. Man måste helt enkelt ägna sig helt och hållet år bröstmusklerna i ungefär två månader. Du ska träna dagligen och köra några timmar åt gången.
Som någon skrev innan så är bänkpress och hantelpress det bästa.

Lycka till med musklerna!
Citera
2009-04-21, 13:13
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoegberg
Av egen erfarenhet så vet jag att man kan träna mitten av bröstet. Man måste helt enkelt ägna sig helt och hållet år bröstmusklerna i ungefär två månader. Du ska träna dagligen och köra några timmar åt gången.

Träna bröst varje dag?

Man kan inte träna specifikt mitten av bröstet, det går helt enkelt inte. Antingen tränar man hela bröstet eller så tränar man det inte överhuvudtaget.
Senast redigerad av BePositive 2009-04-21 kl. 13:16.
Citera
2009-04-21, 13:15
Medlem
Dreass avatar
Haha, Hoegborg du kan inte träna inre delen av bröstet! Helt omöjligt, både praktiskt och teoretiskt. Bröstet din kan växa så det ser bättre ut, inget annat.
Citera
2009-04-21, 13:16
Medlem
Undercasts avatar
Fortsätt med hantlar och lite bänk så ska du se att brösten kommer öka fortare. Ger inte mycket för dom maskinerna.
Citera
2009-04-21, 13:27
Medlem
Kennie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Haha, Hoegborg du kan inte träna inre delen av bröstet! Helt omöjligt, både praktiskt och teoretiskt. Bröstet din kan växa så det ser bättre ut, inget annat.
Han var ju knappast seriös med det som han skrev.
Eller?
Citera
2009-04-21, 13:31
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennie.
Han var ju knappast seriös med det som han skrev.
Eller?
Nej jag läste bara klart de första orden, verkar inte som han är seriös nej.
Citera
2009-04-21, 13:33
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoegberg

Då var det fastställt att du är efterbliven.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in