Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-04-21, 08:30
Medlem
Hej!

Tänkte höra en sak, har provat trial av cs4 nu i 30 dagar.
Om jag har serialnummer till den, ska jag blocka den med little snitch först och sen skriva in nummret?

Kan jag ftf hämta hem uppdateringar till cs4 när jag blockat det eller det funkar inte då?

Mvh
Citera
2009-04-21, 20:58
Medlem
_Fiskarns avatar
du måste blockera först. eller skriv in via terminalen i "hosts" filen.

nej, uppdatera kan du inte göra då adobe kontrollerar vilket SN du använder dig utav.
Citera
2009-04-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
du måste blockera först. eller skriv in via terminalen i "hosts" filen.

nej, uppdatera kan du inte göra då adobe kontrollerar vilket SN du använder dig utav.

Tack för ditt svar...
Ok, då förstår jag!
Men nu när jag har laddat hem demoversionen, den går ut om nån vecka. Kan jag installera LS och sen blocka det där, OCH SEN skriva in serienummret?
Eller är det redan försent, då jag haft den på datorn några veckor redan?

Mvh
Citera
2009-04-21, 22:06
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMe555
Tack för ditt svar...
Ok, då förstår jag!
Men nu när jag har laddat hem demoversionen, den går ut om nån vecka. Kan jag installera LS och sen blocka det där, OCH SEN skriva in serienummret?
Eller är det redan försent, då jag haft den på datorn några veckor redan?

Mvh

om du redan har installerat demo versionen på din dator så ska det väl bara vara att blockera alla ut signaler adobe vill göra och sen skriva in det. det borde räcka.

däremot skulle jag även rekomendera att du "manupulerar" hosts filen så minimerar du risken att behöva hitta ett nytt SN.

eftersom little snitch's demo version endast är aktivt i 3timmar innan du måste starta om.
Citera
2009-04-21, 22:14
Medlem
Citat:
om du redan har installerat demo versionen på din dator så ska det väl bara vara att blockera alla ut signaler adobe vill göra och sen skriva in det. det borde räcka.

däremot skulle jag även rekomendera att du "manupulerar" hosts filen så minimerar du risken att behöva hitta ett nytt SN.

eftersom little snitch's demo version endast är aktivt i 3timmar innan du måste starta om.

jag är precis nyblivien macägare och har tyvärr ingen aning om hur man manipulerar och grejjar
tänkte köpa LS så där kommer jag inte använda demoversionen.

men jag har inte haft LS från början under cs4 demoversion, men det är ingen fara då eller?

tack igen...!
Citera
2009-04-21, 22:55
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMe555
jag är precis nyblivien macägare och har tyvärr ingen aning om hur man manipulerar och grejjar
tänkte köpa LS så där kommer jag inte använda demoversionen.

men jag har inte haft LS från början under cs4 demoversion, men det är ingen fara då eller?

tack igen...!

läs inlägget ifrån en annan användare som skrev detta i en annan tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av irlPippi
1, Öppna terminalen,
2, Skriv in "sudo nano /etc/hosts" utan " " och tryck enter.
3, Skriv in lösen till datorn.

4, Under texten som står skriver du i
127.0.0.1 wwis-dubc1-vip60.adobe.com
127.0.0.1 activate-sjc0.adobe.com
127.0.0.1 activate.wip3.adobe.com
127.0.0.1 wip3.adobe.com
127.0.0.1 3dns-3.adobe.com
127.0.0.1 3dns-2.adobe.com
127.0.0.1 adobe-dns.adobe.com
127.0.0.1 adobe-dns-2.adobe.com
127.0.0.1 adobe-dns-3.adobe.com
127.0.0.1 activate.adobe.com
127.0.0.1 practivate.adobe.com
127.0.0.1 ereg.adobe.com
127.0.0.1 ereg.wip3.adobe.com
127.0.0.1 activate-sea.adobe.com

för att avsluta och spara trycker du ctrl och X

Detta kommer göra så att när programet försöker kontakta aktiverings servern så kommer den inte komma längre än till din dator.
(127.0.0.1 är din dator)

Lycka till!

ja så länge du blockar alla ut signaler bör det vara helt okey.
Citera
2009-04-22, 06:56
Medlem
Citat:
läs inlägget ifrån en annan användare som skrev detta i en annan tråd:

ja så länge du blockar alla ut signaler bör det vara helt okey.

Tackar

Ja, jag läste det åsså, men vågade inte riktigt göra det, var rädd att jag skulle låsa hela datorn eller nåt om jag misslyckades, men ska testa.
Det spelar ingen roll vilken version man har då, cs3, cs4 eller så, de är samma text som ska in?
Funkar det på andra adobeprogram också, alltså gäller det ALLT från adobe, eller bara cs4?

Så jag kopierar bara all den texten och som han skrivit?
Ursäkta alla dumma frågor, men är lite orolig att man dator ska krångla när man eg inte vet vad man gör
Citera
2009-04-22, 07:01
Medlem
Glömde att fråga en sak, ersätter detta så jag inte behöver LS då eller ska man köpa det åndå?

Ska det stå såhär när jag skrivit in det jag skulle, alltså inte hela texten, blir lite nervös

bla bla bla datorn namn sudo nano /etc/hosts

WARNING: Improper use of the sudo command could lead to data loss
or the deletion of important system files. Please double-check your
typing when using sudo. Type "man sudo" for more information.

To proceed, enter your password, or type Ctrl-C to abort.

Password
:
Citera
2009-04-22, 14:28
Medlem
_Fiskarns avatar
cs3, har jag för mig att man var tvungen att cracka.
ja, allt ska väl vara klart med att blockera adobs aktiverings signaler.

ja, det är inget att oroa sig för.
så länge du följer guiden så är det cool lugnt.

efter steget "för att avsluta och spara trycker du ctrl och X" ska du även trycka på enter för att få det hela att sparas.

om du skulle skriva fel så är det troligtvis inget värre än att gå tillbaka och ändra det som blivit överflöd.

Edit: ang. om du ska köpa LS eller inte så behöver du inte göra det igentligen.
men jag skulle rekomnedera att investera i det ändå då andra onödiga program vill skicka signaler osv. och du kan komma att behöva det i framtiden
Citera
2009-04-23, 00:04
Medlem
Citat:
cs3, har jag för mig att man var tvungen att cracka.
ja, allt ska väl vara klart med att blockera adobs aktiverings signaler.

ja, det är inget att oroa sig för.
så länge du följer guiden så är det cool lugnt.

efter steget "för att avsluta och spara trycker du ctrl och X" ska du även trycka på enter för att få det hela att sparas.

om du skulle skriva fel så är det troligtvis inget värre än att gå tillbaka och ändra det som blivit överflöd.

Edit: ang. om du ska köpa LS eller inte så behöver du inte göra det igentligen.
men jag skulle rekomnedera att investera i det ändå då andra onödiga program vill skicka signaler osv. och du kan komma att behöva det i framtiden

Kalas, tack för all hjälp
Jag testar, tror nog det ska funka.
Citera
2009-04-23, 00:37
Medlem
Jag igen...

Hmm, skrev in allt i terminalen och det gick bra, men hur vet jag att jag gjorde rätt oh att det funkar.

ett annat problem, när jag skrev in serienummret så stod det bara att licensieringet gått ut, så nu kan jag inte använda det alls, fast jag hade fler dagar kvar att testa det på! kommer inte längre än till den rutan som säger det???
vad kan jag göra åt det?!
Senast redigerad av MiniMe555 2009-04-23 kl. 00:42.
Citera
2009-04-23, 14:18
Medlem
_Fiskarns avatar
så länge texten står kvar i hosts filen och du skrivit in det rätt så ska det fungera. ta bort adobe samt alla register filer. om du inte vet hur man tar bort register filerna så använd dig utav "appzapper" och installera på nytt igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in