2009-04-21, 07:41
Medlem
hej! jag gjorde en uppdatering för ett tag sen kommer inte ihåg vad? efter det så har skärmen börjat slockna, varje gång så blir jag tvungen att ställa ner ljusstyrkan på minus och sedan på plus igen då kommer den igång igen. nu händer det oftare och oftare vad kan jag göra?_??
Citera
2009-04-21, 09:12
Medlem
Deliras avatar
Vad gjorde du för uppdatering? Lite svårt att försöka hitta svar om man inte vet det.
Citera
2009-04-21, 22:06
Medlem
jag tror det va en osx uppdatering. tror att allt började då??? men är inte säker är det nån annan som haft samma problem tacksam för svar!
Citera
2009-04-21, 22:10
Bannlyst
Skicka in datorn om du har garanti.
Citera
2009-04-21, 22:11
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ........
Skicka in datorn om du har garanti.

Du skickar inte, och för det andra bör vi fastslå att det är HW också.

Bara för sakens skull så är kanske SMC/PRAM reset värt att prova, annars är ju ett tips att boota till installationsskivan och se om felet även uppstår där.
Senast redigerad av smurfeh 2009-04-21 kl. 22:51.
Citera
2009-04-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Du skickar inte, och för det andra bör vi fastslå att det är HW också.

Bara för sakens skull så är kanske SMC/PRAM reset värt att prova, annars är ju ett tips att boota till installationsskivan och se om felet även uppstår där.
vad är HW? och vad är SMC/PRAM reset?????? sorry men jag e inte helt med i matchen
Citera
2009-04-25, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kennyg
vad är HW? och vad är SMC/PRAM reset?????? sorry men jag e inte helt med i matchen
HW = Hard ware/Hårdvara
SMC = System Management Control
PRAM = Parameter RAM

SMC återställer du genom att stänga av datorn, ta ut batteriet och sen hålla in strömknappen utan någon strömkälla i fem sekunder.
PRAM återställer du genom att hålla in ALT+CMD+P+R under uppstart. Datorn kommer starta om efter startljudet, du ska höra startljudetljudet tre gånger och sen släppa knapparna.

Är du säker på att det var OS X uppdateringen och inte någon Firmware uppdatering. För i så fall så måste kanske firmwaren återställas och det kan bara AASP göra. Eftersom det inte är hårdvarurelaterat kommer det förmodligen också att kosta pengar..
Citera
2009-04-26, 00:20
Medlem
melus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
HW = Hard ware/Hårdvara
SMC = System Management Control
PRAM = Parameter RAM

SMC återställer du genom att stänga av datorn, ta ut batteriet och sen hålla in strömknappen utan någon strömkälla i fem sekunder.
PRAM återställer du genom att hålla in ALT+CMD+P+R under uppstart. Datorn kommer starta om efter startljudet, du ska höra startljudetljudet tre gånger och sen släppa knapparna.

Är du säker på att det var OS X uppdateringen och inte någon Firmware uppdatering. För i så fall så måste kanske firmwaren återställas och det kan bara AASP göra. Eftersom det inte är hårdvarurelaterat kommer det förmodligen också att kosta pengar..

Läsvärt!
Citera
2009-04-26, 01:40
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
För i så fall så måste kanske firmwaren återställas och det kan bara AASP göra.
Nejdå.
http://support.apple.com/kb/HT2213?viewlocale=sv_SE

Sedan kan du kolla vilken uppdatering det var om du går in i Programuppdatering och in i inställningar och kollar i listan över installerade uppdateringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in