• 1
  • 2
2003-10-22, 19:22
Bannlyst
flaskt p-tillstånd eller handikapp

någon som har nån bra scan på boende kort eller handikapp i gbg området, även komun kortet

allt av intresse, även falsk p-dosa

är trött på dessa pissfittor o jag kan inte betala heller,
Citera
2003-10-22, 20:08
Medlem
Stonecakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberax2k
flaskt p-tillstånd eller handikapp

någon som har nån bra scan på boende kort eller handikapp i gbg området, även komun kortet

allt av intresse, även falsk p-dosa

är trött på dessa pissfittor o jag kan inte betala heller,

Nu blev jag lite nyfiken!
Om du inte har råd att pröjsa avgiften,hur har du råd att köra bil?!
Citera
2003-10-22, 20:45
Bannlyst
jag har inte råd att betala mer p-böter

jag bor i andra hand så jag kan inte få boendekort där jag bor
Citera
2003-10-22, 21:10
Medlem
Kriminalarens avatar
Jag som trodde att du var så handikappad att du inte kunde slanta i automaterna...
Citera
2003-10-22, 21:22
Medlem
BF_Swedens avatar
Gör som Kramer istället!
Citera
2003-10-23, 13:27
Medlem
Caesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Gör som Kramer istället!

Måste ha missat det avsnittet. Hur gör han?
Citera
2003-10-23, 21:32
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar
Måste ha missat det avsnittet. Hur gör han?

Alla fyra är på väg att köpa en present till en födelsedagsfest och George har lånat sin pappas bil. När det inte finns några lediga platser nära affären lyckas Kramer övertala George att parkera på en handikapp-plats. " Det tar ju bara fem minuter".

När de kommer ut ur affären har det bildats en folksamling. När de frågar vad som hänt berättar en ur folksamlingen: " En rullstolsbunden kvinna var tvungen att parkera 100 meter ifrån butiken för att en jävel har parkerat på handikapp-platsen. Kvinnan rullade nedför parkeringen och slog sig fördärvad."
Folksamlingen blir mer och mer upprörd och börjar att massakrera bilen. George blir skiträdd, mest för vad hans pappa ska säga och göra när han får reda på vad som hänt bilen.

Nästa dag besöker Kramer och George den rullstolsbundna kvinnan och för att försöka göra henne glad igen köper de en ny rullstol åt henne. Men George lyckas övertala Kramer att ta den billigaste, begagnade rullstolen och givetvis fungerar inte bromsarna när hon ska premiäråka och det blir krash igen. Kramer lyckas på något sätt bli tillsammans med kvinnan.

Oj, det blev hela avsnittet nästan.
Citera
2003-10-24, 09:26
Medlem
Caesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Alla fyra är på väg att köpa en present till en födelsedagsfest och George har lånat sin pappas bil. När det inte finns några lediga platser nära affären lyckas Kramer övertala George att parkera på en handikapp-plats. " Det tar ju bara fem minuter".

När de kommer ut ur affären har det bildats en folksamling. När de frågar vad som hänt berättar en ur folksamlingen: " En rullstolsbunden kvinna var tvungen att parkera 100 meter ifrån butiken för att en jävel har parkerat på handikapp-platsen. Kvinnan rullade nedför parkeringen och slog sig fördärvad."
Folksamlingen blir mer och mer upprörd och börjar att massakrera bilen. George blir skiträdd, mest för vad hans pappa ska säga och göra när han får reda på vad som hänt bilen.

Nästa dag besöker Kramer och George den rullstolsbundna kvinnan och för att försöka göra henne glad igen köper de en ny rullstol åt henne. Men George lyckas övertala Kramer att ta den billigaste, begagnade rullstolen och givetvis fungerar inte bromsarna när hon ska premiäråka och det blir krash igen. Kramer lyckas på något sätt bli tillsammans med kvinnan.

Oj, det blev hela avsnittet nästan.

Hä hä hä... Seinfeld kan verkligen förgylla en tråkig dag...
Citera
2003-10-24, 13:38
Medlem
Cybercoms avatar
Man kan ju också betala P-avgiften, så slipper man böterna...
Citera
2003-10-29, 00:13
Medlem
Tänk om man skulle skriva en lapp och plasta in.. nåt i stil med:

"Denna bil är ett tjänstefordon och undantagen parkeringsbestämmelserna i xx kommun. Detta tillstånd ger fordonen rätt att parkera Avgiftfritt inom xx område Helgfri vardag 00-24. Tillståndet gäller även inom parkeringsförbud

Parkerings och fastighetsförvaltningen i xx stad. (om det inte finns något sånt?)

xx datum."

Poängen är att myndighetsutfärdarinstansen INTE ska existera och INTE utfärdaren heller, men det ska låta och se så pass seriöst ut att (de förhoppningsvist dumma) parkeringsvakterna låter bli att lappa.

HEHE vad tror ni?
Citera
2003-10-29, 17:38
Medlem
Kriminalarens avatar
Oftast (nästan precis jämt) har P-lisorna och P-ellarna full koll på vilka som som är undantag från satta regler, men du kan ju alltid prova och se...
Citera
2003-10-31, 10:15
Medlem
GubbenJrs avatar
Utanför sjukhuset i Lund kostar det ca 70kr per dag att parkera (från ca 08 - 17). Detta blir ganska mycket per månad, och en parkeringsvakt kommer ca 7 ggr per år vilket gör det billigare att inte betala alls
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in