2009-04-20, 23:40
Medlem
Yes, nu har jag ett problem som blivit mer påtagligt känns det som.
Jag har en bärbar asus laptop med vista som jag köpte nu i jul.

Mitt problem är att endel program bara slutar fungera -> (svarar inte) meddelandet kommer.

Mest påtagligt är det med spotify som jag kan starta men sedan när jag sätter på en random låt lägger programmet bara av (låten fortsätter dock till dess att den slutar) och jag måste använda aktivitetshandlaren för att stänga av programmet. Ibland men ej ofta lyckas få så den fungerar felfritt - iaf för ett tag. Har försökt se vad jag gör då som orsakar krashen men har ej sett något samband.

På msn händer det också ibland (dock inte lika ofta). Använder windows live messenger. Helt plötsligt när jag ska titta på msn listan har programmet krashat -> (svarar inte).

Har också hänt enstaka gånger med Gimpshop.

Har installerat om spotify flera gånger och försökt med support och sökt allt vad jag kan men ej hittat några svar. Nu när det hände med gimpshop samtidigt som det händer med msn ibland börjar jag undra om det är något fel hos min dator. Vet dock ej hur jag ska söka problemet eller vad det kan vara så jag behöver desperat er hjälp!

Snälla hjälp mig.
Citera
2009-04-20, 23:53
Medlem
Har hört att man skall kunna ändra processortilldelning, dvs. du kör den endast på en processor. Ingen aning om vad det är bra för, tror det är för att hålla arbetet på en processor istället för att bolla mellan flera.
Citera
2009-04-21, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Har hört att man skall kunna ändra processortilldelning, dvs. du kör den endast på en processor. Ingen aning om vad det är bra för, tror det är för att hålla arbetet på en processor istället för att bolla mellan flera.

Nu ska jag säga att jag inte är speciellt kunnig angående datorer. Men att använda en kärna istället för två om jag förstått dig rätt(?) känns ju inte direkt fördelaktigt? Jag har säkert missförstått dig nu så förklara gärna närmare om du kan.
Citera
2009-04-22, 22:05
Medlem
Bump
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här