Citat:
Ursprungligen postat av Vincenzo
Jo jag vet, den delen är enkel.
Men sen finns en del där opponenten i 15/20 min ska dra upp hela arbetet. Syte, metod, avgränsing, resultat, diskussion osv..alltså sammanfatta hela arbetet. Det är den delen som jag aldrig kommer klara av =)
Förstår inte vad du menar är så svårt. Det är bara att gå igenom vad uppsatsen handlar om, du får ha den framför dig under oppositionen, det är bara att läsa igenom den ett par gånger innan så har du det klart. Typ:
"Kalle har skrivit den här uppsatsen, som handlar om flashback Han har använt både hermeneutik och positivism i uppsatsen. Han har avgränsat uppsatsen till forumdelen arbetsliv och studier. Han har gjort sin studie genom att skapa sig en bild av forumdelen gemom att läsa inlägg, gjort statistik över antalet gjorda inlägg, intervjuer med personer som skrivit många inlägg samt jämförelser med andra forum. Han kom fram till att forumdelen Arbetsliv och studier på flashback är det bästa forum som någonsin funnits i världshistorien. Som förslag till framtida forskning ser han en liknande undersökning av fler forumdelar på flashback."
Detta kan verkligen inte vara svårt om man läst igenom uppsatsen, dessutom är det väldigt sällsynt att oppositionen påverkar betygen nämnvärt, skriver du själv en bra uppsats kan du inte bli fälld av en dålig opposition om det inte är helt uppenbart för läraren att du inte ens läst uppsatsen.