Citat:
Staten och samhället är vana vid att diktera villkor för miljontals människor i form av lagstiftning och skatter. En stat som inte är nöjd med landets spritkonsumtion kommer antingen att höja skatterna eller som i Sverige införa monopol som missgynnar konsumtion i större omfattning. Varför skulle inte staten och samhället kunna styra upp moralträsket som råder i dag i Svenne Banan-land? För att man gör precis tvärtom!
Istället lär man små luder att kondom ska man ha då man knullar turkar i Antalya och allt vad de heter, redan på mellanstadiet. Därutöver bjuder man gärna in lite HBT-fall som kan hålla föreläsningar om hur normalt det är att som fullvuxen man med troliga psykiska störningar, klä sig som kvinna och idka samlag med andra män.
Varför ska Sverige vara så efter att inte pedofiler får härja? Pedofilerna får ju inte vara fria med sin potenta sexuella läggning. Ge dem chansen att utöva den!
Din verklighet är verkligen inte min men det beror säkert på det umgänge man har. Att ta ut skatter är av tradition ett av statens ansvarsområden absolut, men även där råder det delade meningar om omfattningen. Vad gäller barn och underåriga så tycker jag att staten ska försvara deras intressen ( ditt ex om pedofiler)
Jag är av den uppfattningen att staten ska lägga sig i så lite som möjligt när det gäller mellanhavanden mellan vuxna individer, i det ingår naturligtvis inte att stifta moraliska lagar som reglerar sexuallivet.
Men det är naturligtvis en fråga om värderingar här som överallt annars. Människor som inte har någon inre kontroll (kontroll över sig själv, sina drifter och impulser) trivs bättre i ett samhälle som är genomreglerat och ger lite eller inget utrymme för det individuella valet. De behöver auktoriteter som kan berätta för dem vad som är rätt och fel. Att man fortfarande befinner sig på det stadiet om man kommer från ett land i tredje världen är inte förvånande, det sorgliga är att man vill vrida tillbaka klockan här också eftersom det känns tryggast.