Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-21, 20:06
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Nope. Jag vet eftersom jag fick henne kollad hos läkare innan.

Sedan finns det naturligtvis allt för många horor även hos oss. Skillnaden ligger främst i att detta inte är socialt accepterat.

Du är sjuk, sök hjälp. Fick henne undersökt... Och du sa att jag hade skev kvinnosyn?`
Citera
2009-04-21, 20:09
Medlem
brisingamens avatar
Citat:
Staten och samhället är vana vid att diktera villkor för miljontals människor i form av lagstiftning och skatter. En stat som inte är nöjd med landets spritkonsumtion kommer antingen att höja skatterna eller som i Sverige införa monopol som missgynnar konsumtion i större omfattning. Varför skulle inte staten och samhället kunna styra upp moralträsket som råder i dag i Svenne Banan-land? För att man gör precis tvärtom!

Istället lär man små luder att kondom ska man ha då man knullar turkar i Antalya och allt vad de heter, redan på mellanstadiet. Därutöver bjuder man gärna in lite HBT-fall som kan hålla föreläsningar om hur normalt det är att som fullvuxen man med troliga psykiska störningar, klä sig som kvinna och idka samlag med andra män.

Varför ska Sverige vara så efter att inte pedofiler får härja? Pedofilerna får ju inte vara fria med sin potenta sexuella läggning. Ge dem chansen att utöva den!

Din verklighet är verkligen inte min men det beror säkert på det umgänge man har. Att ta ut skatter är av tradition ett av statens ansvarsområden absolut, men även där råder det delade meningar om omfattningen. Vad gäller barn och underåriga så tycker jag att staten ska försvara deras intressen ( ditt ex om pedofiler)

Jag är av den uppfattningen att staten ska lägga sig i så lite som möjligt när det gäller mellanhavanden mellan vuxna individer, i det ingår naturligtvis inte att stifta moraliska lagar som reglerar sexuallivet.

Men det är naturligtvis en fråga om värderingar här som överallt annars. Människor som inte har någon inre kontroll (kontroll över sig själv, sina drifter och impulser) trivs bättre i ett samhälle som är genomreglerat och ger lite eller inget utrymme för det individuella valet. De behöver auktoriteter som kan berätta för dem vad som är rätt och fel. Att man fortfarande befinner sig på det stadiet om man kommer från ett land i tredje världen är inte förvånande, det sorgliga är att man vill vrida tillbaka klockan här också eftersom det känns tryggast.
Citera
2009-04-21, 20:10
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:
Sedan finns det naturligtvis allt för många horor även hos oss. Skillnaden ligger främst i att detta inte är socialt accepterat.

Ursäkta mig, men hur får du ihop den teorin? De flesta unga kvinnor i Bukarest (som jag observerade på gatan/barer etc), bar kläder som får svenska tjejer att se ut som Talibaner. Nej du i Rumänien så finns det rikligt med slampor - villiga att knulla båda vita, såsom bantunegrer. Tro inget annat.
Senast redigerad av Maurice Bishop 2009-04-21 kl. 20:13.
Citera
2009-04-21, 20:11
Medlem
brisingamens avatar
Citat:
Pedofiler, zoofilister, nekrofiler och andra perversa måste än så länge "leva i en lögn" och det är naturligtvis så det också skall vara i ett sunt samhälle. Sjuka och för samhället destruktiva beteenden bör inte normaliseras eller uppmuntras bara för att de finns.

Ser du verkligen ingen skillnad mellan dessa böjelser och homosexualitet som sker mellan två samtyckande vuxna människor och inte skadar någon ?
Citera
2009-04-21, 20:14
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Skillnaden ligger främst i att detta inte är socialt accepterat.
Ha Ha Ha.

Du är ju för fan inte riktigt klok. Rumänien = Prostitution. Om prostitution uppfanns nånstans så måste det vara i Rumänien, några mer lösaktiga, slampigare, kåtare och horaktigare fruntimmer än rumänskor finns fan inte.

Klart som fan det är socialt accepterat, du vet att det är så, vi vet att det är så, och du vet att vi vet att du vet att det är så.
Senast redigerad av Västkustskt 2009-04-21 kl. 20:16.
Citera
2009-04-21, 20:14
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Nej. Det handlar om rent objektiva kriterier för sedlighet och gott uppförande.

Du verkar inte riktigt vilja utveckla dina tankar grundligt, det blir lite för jobbigt att få ihop en logik som bygger på ett godtyckligt "hederstänkande" över vad som är horigt och inte. Vid närmare ifrågasättande så håller det hela inte.

Att basera rätt och fel grundat på vad någon anser är en provocerande klädsel eller inte är lite "fånigt", minst sagt. Det blir krångligt och "jobbigt" att försvara eftersom det inte finns någon djupare tanke än "ome, hon klär sig som en hora ju!".
Citera
2009-04-21, 20:18
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingamen
Din verklighet är verkligen inte min men det beror säkert på det umgänge man har. Att ta ut skatter är av tradition ett av statens ansvarsområden absolut, men även där råder det delade meningar om omfattningen. Vad gäller barn och underåriga så tycker jag att staten ska försvara deras intressen ( ditt ex om pedofiler)

Jag är av den uppfattningen att staten ska lägga sig i så lite som möjligt när det gäller mellanhavanden mellan vuxna individer, i det ingår naturligtvis inte att stifta moraliska lagar som reglerar sexuallivet.

Men det är naturligtvis en fråga om värderingar här som överallt annars. Människor som inte har någon inre kontroll (kontroll över sig själv, sina drifter och impulser) trivs bättre i ett samhälle som är genomreglerat och ger lite eller inget utrymme för det individuella valet. De behöver auktoriteter som kan berätta för dem vad som är rätt och fel. Att man fortfarande befinner sig på det stadiet om man kommer från ett land i tredje världen är inte förvånande, det sorgliga är att man vill vrida tillbaka klockan här också eftersom det känns tryggast.

Det är bra att du är modern och låt babben leva i sin stenålderskultur. Du ser nog ner på oss skulle jag tro, tills den dagen babben tar för sig. Skyll då inte på babben när han tolkar signalerna fel och starta inte fler trådar om det på I&I. Klär man sig som luder så vill man ha hårda tag och då är det bara att ta för sig av ett dukat bord. Tydliga signaler som aldrig kan tolkas fel.
Citera
2009-04-21, 20:19
Medlem
brisingamens avatar
Citat:
2. Detta är ovidkommande. Tolerans för bÖgeri är för dig bara en markör för modernitet, rättighetstänkande, förment rationalitet och liknande. Festligt att det just är den västerländska definitionen av homosexualitet som du identifierar dig med.

Hur vet du vad tolerans för bögeri betyder för mig ? På vilket sätt är det festligt ? Hur lyder alternativa definitioner i andra delar av världen ?
Citera
2009-04-21, 20:20
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Du verkar se de rumänska kvinnornas slampighet som något negativt?
Absolut inte, jag älskar såna kvinnor.
Citera
2009-04-21, 20:22
Medlem
The-Rebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r

Varför ska Sverige vara så efter att inte pedofiler får härja? Pedofilerna får ju inte vara fria med sin potenta sexuella läggning. Ge dem chansen att utöva den!

.
så du tycker att dom ska anställa pedofiler på dagis?du förstår ju själv att det inte skulle fungera,det finns yrkeskriminella som inte vill ha något annat jobb ska staten låta dom stjäla hur dom vill utan att dom ska få något straff för det? eller ska staten låta rasister misshandla blattar för att dom tycker om det "fast det borde vi ju få tycker jag"? du måste förstå att samhället inte vill veta av en del betenden
Citera
2009-04-21, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brisingamen
Ser du verkligen ingen skillnad mellan dessa böjelser och homosexualitet som sker mellan två samtyckande vuxna människor och inte skadar någon ?

Nekrofili skadar inte heller någon och zoofili behöver inte skada djuret och det är kanske möjligt att djur ibland faktiskt tycker att det är trevligt. Incest är till skillnad från tidelag fortfarande förbjudet i Sverige, även om det sker mellan två vuxna och samtyckande människor. Incest mellan bror och syster, far och dotter eller mor och son är ju dessutom egentligen mindre sjukt än homosexualitet ur en rent biologisk synpunkt. Ur en liberal och "fri" synpunkt finns det ju inga som helst skäl till att incest mellan en 23-årig bror och en 25-årig syster eller mellan en 22-årig dotter och en 45-årig far inte skall vara tillåtet om båda parter är med på det, särskilt om de ser till att det inte blir några barn. Är det inte väldigt fördomsfullt att diskriminera och fördöma vuxna bröder och systrar som älskar varandra? Är det inte inskränkt att motsätta sig deras kärlek? Tycker du att incest bör vara förbjudet och i så fall varför? Varför är incest förbjudet idag tror du?
Citera
2009-04-21, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Absolut inte, jag älskar såna kvinnor.
Okej. Jag uppfattade det som att du använde det som ett nedvärderande argument mot Babianen med tanke på hans rumänska ursprung, men det måste varit en feltolkning. Egentligen menade du det alltså som en komplimang.

Hur tycker du att det svenska samhället bör arbeta för att de svenska kvinnorna snabbare ska kunna nå upp till den rumänska slampnivån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in