2009-04-20, 21:52
Medlem
pirates avatar
Ni (Vi) som har glasögon, hur gör ni när det är sol och ni vill ha på er solglasögon?
Har ni på er linser eller köper ni ett mörkt glas för att sätta på glasögonen?
Jag har fan nästan aldrig kunnat köpa solglasögon då jag inte ser utan mina brillor.

Kom med förslag så blir jag glad
Citera
2009-04-20, 21:56
Medlem
herrFlinthjartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Ni (Vi) som har glasögon, hur gör ni när det är sol och ni vill ha på er solglasögon?
Har ni på er linser eller köper ni ett mörkt glas för att sätta på glasögonen?
Jag har fan nästan aldrig kunnat köpa solglasögon då jag inte ser utan mina brillor.

Kom med förslag så blir jag glad

Mörkt glas på dina orginal-glasögon e väl det enklaste?
Citera
2009-04-20, 21:59
Medlem
Nokenoas avatar
Jag är hopplöst närsynt, men har tagit till vana att alltid använd linser, så att använda solisar har aldrig varit ett problem
Citera
2009-04-20, 22:02
Medlem
Linser är det enda rimliga alternativet som ger dig flest valmöjligheter. Köp dagslinser och använd enbart de dagar du har tänkt bruka solglasögon.
Citera
2009-04-20, 22:07
Medlem
Lupeis avatar
Har linser ibland, men då jag hatar skiten brukar det snarare bli att jag väljer blindhet och kör på med solglasögon bara.
Citera
2009-04-20, 22:16
Medlem
Nokenoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupei
Har linser ibland, men då jag hatar skiten brukar det snarare bli att jag väljer blindhet och kör på med solglasögon bara.
Det finns ju linser som du har i en månad i sträck om det är in-och-ut-tagandet som är det jobbiga.
Citera
2009-04-20, 22:31
Medlem
phantomens avatar
Finns ju många olika alternativ..
  • Solglasögon, som är så stora att de går att ha ovanpå dina egna.("Fit Overs") du ser ut som stewie wonder, men det funkar och är enkelt
  • Linser under vanliga solglasögon.
  • "Clip on" till dina vanliga glas.. Kan "skräddarsys" så de passar perfekt.
  • Fotokromatiska glas, dvs som ändrar färg i UV-strålning och blir solglasögon ute och "vanliga" inomhus.

etc..

Fråga din optiker...
Citera
2009-04-21, 08:26
Medlem
jumpcuts avatar
Fotokromatiska glas ar skiten. Enda kruxet ar att det kan se lite lojligt ut nar man har shades pa sig nar det ar molnigt ute, a andra sidan sa vet ju glasen battre an du nar det ar dags att skydda ogonen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in