2009-04-20, 21:34
Medlem
Blir tvungen att gå på kryckor i 4 veckor efter ha skadat benet och har därför ingen möjlighet att ta mig till gymmet. Undrar därför ifall det ger något att gå med kryckor?
Citera
2009-04-20, 21:36
Medlem
DeoGs avatar
Det ger ingen direkt träning i benen, men du lär nog fan bli stark i armarna om du "går" rätt Lägg mycket tyngd på kryckorna så ska du nog se.
Citera
2009-04-20, 21:45
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeoG
Det ger ingen direkt träning i benen, men du lär nog fan bli stark i armarna om du "går" rätt Lägg mycket tyngd på kryckorna så ska du nog se.
Tränar man inte runkmuskeln ganska mycket? Hade för mig att jag fick träningsverk där sist jag hade kryckor men kanske är helt ute och cyklar, var ett bra tag sedan
Citera
2009-04-20, 22:03
Bannlyst
Det är nog mer slitsamt än vad det är muskeluppbyggande.. Bara en gissning.

Du kan ju lära dig gå utan att stödja med benen, det lär bygga en del muskler.
Citera
2010-09-04, 22:50
Medlem
Reris avatar
har gått på kryckor i fyra månader och nej, man blir inte märkbart starkare i armarna, snarare i bröstmusklerna.
Citera
2010-09-07, 01:52
Medlem
Men om du följer armbågens rörelser, borde det inte då vara rygg du tränar mer än bröst? Tänk att du står rakt upp och trycker ner armarna från att ha dem rakt framåt till rakt ner, inget böj i armbågen. Det här tar ju i rygg, så mest logiska borde väl vara att det tar i baksida axeln/latsen?
Citera
2010-09-12, 20:23
Medlem
Reris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pawilicious
Men om du följer armbågens rörelser, borde det inte då vara rygg du tränar mer än bröst? Tänk att du står rakt upp och trycker ner armarna från att ha dem rakt framåt till rakt ner, inget böj i armbågen. Det här tar ju i rygg, så mest logiska borde väl vara att det tar i baksida axeln/latsen?

Du tar ju emot dig med kryckorna framåt. Man ställer ju in kryckorna så att man alltid har stöd för underarmarna. Dvs, aldrig raka armar. Kanske låter ologiskt men så är det inte. Sen beror det ju på om man kan stödja på benen eller inte alls. Händerna, eftersom du håller hårt i kryckorna hela tiden och bröstmusklerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in