• 2
  • 3
2011-11-27, 09:47
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypnosfantast
Det r Hypnosia som hller kursen. Mer info p www.hypnosia.se

Hej

Hur var kursen? Tyckte du att du fick lra dig snabb Induktion?
Citera
2012-08-05, 11:50
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypnosfantast
Det r Hypnosia som hller kursen. Mer info p www.hypnosia.se

Hur var kursen?
Citera
2012-10-27, 17:03
Medlem
aserones avatar
http://www.youtube.com/watch?v=bD8nrS1mcFY
Citera
2012-10-27, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aserone
http://www.youtube.com/watch?v=bD8nrS1mcFY

Att dma av din signatur s mste jag frga om du r psyko- eller hypnosterapeut? r sjlv vldigt intresserad av att lsa vidare till psykoterapeut men vill d ocks inrikta mig p hypnos. Urskta fr ot nu, men vilken utbildning gick du och vart? Har du grundutbildning som psykolog?
Citera
2012-10-29, 20:54
Medlem
aserones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analfungus
Att dma av din signatur s mste jag frga om du r psyko- eller hypnosterapeut? r sjlv vldigt intresserad av att lsa vidare till psykoterapeut men vill d ocks inrikta mig p hypnos. Urskta fr ot nu, men vilken utbildning gick du och vart? Har du grundutbildning som psykolog?

Du tnkte lite p Freud dr Han finns allt med, fast han gick ifrn hypnosen.....eller gjorde han verkligen det? Bde JA och NEJ. Sjlv sysslar jag mestadels med Hypnoterapi, men visst blir det ven lite coaching under hypnos ibland. Har du intresse att sjlv lsa psykologi s rekommenderar jag verkligen att du lgger in hypnos som ett verktyg. Hypnosen anses som vrldens starkaste verktyg fr att komma t mnga problem.

STATESTIKEN TALAR FR SIG SJLV!!

Psykoanalys
38% frbttring efter 600 sessioner

Beteendeterapi
72% frbttring efter 22 sessioner

Hypnoterapi
93% framgng efter 6 sessioner

~ American Health Magazine

Vilka jag har studerat hos.....i England och Fredrik Praesto, Svenska skolan fr etisk och analytisk hypnosterapi samt en kurs hos IHG. Vilken som r att rekommendera r svrt att sga d de r s olika. Men har under hsten och 2013 bokat in mig p NGH. SEdan kan jag tala om vilken jag tycker var bst. Vad det gller videon p Youtube s har den ingenting med terapi att gra, utan klienten och flickvnnen ville ha lite roligt
Citera
2012-11-07, 13:41
Medlem
Mste sga att jag har testat p detta nu. Igenom en ljudfil innan jag skulle sova, det funkade "litegrann" frsta gngen, knde att det hnde grejer i kroppen. Beslutade att kra en "session" till och jvlar vad hftigt. Brjade skratta hysteriskt i panik/eufori nr jag mrkte att jag helt enkelt inte knde kroppen lngre. Men jag frskte nd hela tiden hlla medvetandet kvar s jag skulle kunna "ta mig ur" om det blev obehagligt.

Nej riktigt hftigt, var riktig skeptisk innan men ska lsa p mycket nu. Utan att ha ngon som helst kunskap om hypnos s har jag frsttt mnstret genom att lyssna p ett par olika.

Suggestioner r om jag frstr det rtt att hypnotisren associerar ett ord med en knsla hos mig, sen sger han ordet och d frstrkt knslan hos mig?
Citera
2012-11-19, 19:31
Medlem
aserones avatar
Suggestioner under hypnos r mktigt. Lika ltt som vra tankar kan stjlpa oss, kan de hjlpa oss.
http://www.youtube.com/watch?v=OsaMUy5JStM&feature=plcp
Citera
2012-12-02, 19:23
Medlem
Faqts avatar
Jag har en riktigt bra bok att rekommendera som frfattaren sjlv har lagt ut p Internet. Jag skrev ett arbete om hypnos p gymnasiet och hade stor nytta av denna; den ger grundlggande frstelse fr hur hypnos fungerar. Ngon av er mer erfarna kanske kan ta er en titt p den och sga om ni tycker det verkar vettigt? (Jag tycker verkligen att den r bra, men jag r lekman p omrdet.)

Boken: http://www.hypno1.co.uk/BookHypnosisForBeginners.htm
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in