Citat:
Ursprungligen postat av hypnosfantast
Hej!
Ska gå en kurs i Stockholm för att lära mig snabbinduktioner nu i maj!!! Superspännande! SOV och de faller ihop (hehe). Tänkte bara höra om det är någon som vet något om snabbinduktioner? Måste man ha stora förkunskaper för att lära sig att göra dom?
Jag har studerat fenomenet via filmer på Youtube och det jag har kommit fram till är genom att överbelasta hjärnan med i princip oviktig information (distraktion) så kan hjärnan förmås att falla i trans.
Det som händer är att hypnotisören får en att koncentrera sig på en viss specifik detalj för att sedan med överraskningsmetoden få dig totalt ur balans rent mentalt så att du helt enkelt faller i trans.
Du har säkerligen själv upplevt nåt liknande misstänker jag; den klassiska grejjen att någon smyger upp på dig bakifrån och helt plötsligt ropar "bu" samtidigt som personen tar tag i dig rätt så hårt. Speciellt effektivt blir det om du är djupt försjunken i nåt som du syselsätter dig med. Du blir skrämd av den som helt plötsligt får dig ur koncentrationen just då.
Men rapid inductions handlar inte om skrämselteknik. Dock så är det samma mekanismer som sätts igång.