• 3
  • 4
2009-04-23, 14:20
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octavianus
ok, vad är det? kan helt klart vara av intresse. Så länka gärna.

Jodå, klart man kan uppfinna nya saker. Det jag gör är dock inte en uppfinning, utan snarare en vidareutveckling av lite olika saker, som ska sättas ihop till en, super bra produkt.

http://www.ergocraft.se/Heli-Coil.asp
Citera
2009-04-24, 10:23
Medlem
Octavianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latmask
Bara för att jag är så jäkla nyfiken på vad det är du bygger skall du få en länk till:
Skrotcentralen i Uppsala har mycket ... skrot... och annat.

http://www.skrotcentralen.se/skroten/skroten.html

Kan du avslöja vad det blir när du är klar?

\Latmask

Jag ska ringa de där snubbarna och kolla. Hoppas de har.

Naturligtvis kan jag avslöja vad jag grejjar med, när det e färdigt. Men tanken är att jag ska starta en "fabrik" och sälja sakerna sen. SÅ du får nog vänta minst ett halvår, innan jag har det upp and running. Om jag nu lyckas dvs. vilket jag tror jag kommer att göra.
Citera
2009-04-24, 10:24
Medlem
Octavianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
http://www.ergocraft.se/Heli-Coil.asp

Hmm, ser bra ut det där. Så alltså gör man ett gängat hål i aluminiumen, sen skruvar i en sådan där, som man sedan kan skruva i andra skurvar i?

Vad kostar sådana saker?
Citera
2009-04-24, 11:08
Medlem
offas avatar
Citat:
Hmm, ser bra ut det där. Så alltså gör man ett gängat hål i aluminiumen, sen skruvar i en sådan där, som man sedan kan skruva i andra skurvar i?

Vad kostar sådana saker?

Ingen koll på priser, men det lær væl sækert gå på ett par hundra minst. Du har ingen bekant som jobbar på verkstad/montering? Då borde du kunna få låna borr med rætt dimension, gængtapp før Heli-Coil samt sjælva insatsgængan.

Annars kan du kolla med någon jærnhandel om man inte kan få hyra utrustningen som krævs. Då borde du komma undan relativt billigt.

Tyværr vet jag inte vad noga man måste vara med borrhålet. Vet ju inte om det kan bli dåligt om man gør det før hand. Har sjælv bara borrat/gængat før Heli-Coil i CNC-fræs. Borde ju dock gå och fixa det før "hand". Aluminium ær ju mjukt, sen så kan du alltid kyla/smørja med T-Rød om det ær mycket som ska borras/gængas.
Citera
2009-04-24, 17:24
Medlem
utters avatar
Citat:

Vad kostar sådana saker?

En sats kostar 400-500 har jag för mig, det var ett tag sen jag köpte en sats. Priset beror på dimension också. I satste ingår gängtapp monterinsverktyg och ett antal insatsgängor. Behöver man fler gängor kan köpa dem i separata satser.

Det finns andra märken också, det skulle faktiskt inte förvåna om Biltema har.
Citera
2009-04-26, 18:46
Medlem
Octavianuss avatar
ok, får se om jag behöver det eller inte. Hittade dock inget på biltema, gängsatser men inte sådan grejer att skruva i.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in