2009-04-20, 16:04
Medlem
Cassandraas avatar
Hejsan allihopa, har en MB (alu) och till den en airport, den basicmodellen...Men har lite problem med internetet, eller jag tror det, s jag frskte kontrollera om det var min airport det var ngot fel p, d igenom att frst koppla modemet direkt till airporten (gr nu via en router, och jag r sjlv p AP), och sen ven direkt frn modemet till datorn via kabel...Men inget av det funkade, fick d en skallad (tror jag det sgo) egentillverkad IP och det gr nog inte att ansluta under ntverk...

Har lst lite och det finns andra med exakt samma problem, och dom har ftt en ny dator, r det s att det r ngot som r trasigt i datorn? Vet att jag anvnde kabel i brjan nr jag kpte denna innan jag fick min AP, men nu funkar det inte lngre, finns det tips att f av ngon kunnig?

Saker jag gjort:

terstllt modem/AP och kopplat in dom fre den andra och den andra fre den frsta osv.

Tagit bort alla ntverk i datorn s att det inte ska stra av ngon annldning

Och provade givetvis att frnya DHCP (eller vad det hette) utan resultat, men datorn fr ju kontakt, men ingen IP, kan ju iufrsig ta ett tag, men inte s lnge...!!

Tips, ider?

Kram Cass.
Citera
2009-04-20, 17:33
Medlem
smurfehs avatar
Jag skulle nog stngt av modemet 20-30 min och sedan provat igen, antar att andra datorer inte heller frn ngon ip mer n sjlvtilldelad?(169.xxx.xxx.xxx)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in