Hejsan allihopa, har en MB (alu) och till den en airport, den basicmodellen...Men har lite problem med internetet, eller jag tror det, så jag försökte kontrollera om det var min airport det var något fel på, då igenom att först koppla modemet direkt till airporten (går nu via en router, och jag är själv på AP), och sen även direkt från modemet till datorn via kabel...Men inget av det funkade, fick då en såkallad (tror jag det sgo) egentillverkad IP och det går nog inte att ansluta under nätverk...
Har läst lite och det finns andra med exakt samma problem, och dom har fått en ny dator, är det så att det är något som är trasigt i datorn? Vet att jag använde kabel i början när jag köpte denna innan jag fick min AP, men nu funkar det inte längre, finns det tips att få av någon kunnig?
Saker jag gjort:
Återställt modem/AP och kopplat in dom före den andra och den andra före den första osv.
Tagit bort alla nätverk i datorn så att det inte ska störa av någon annldning
Och provade givetvis att förnya DHCP (eller vad det hette) utan resultat, men datorn får ju kontakt, men ingen IP, kan ju iuförsig ta ett tag, men inte sååå länge...!!
Tips, ideér?
Kram Cass.