2011-07-22, 18:02
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wazupfb
För ett par veckor sedan så bestämde jag mig för att testa på hardcoremode.
Och jag måste säga att spelet blir ju 10.000 gånger bättre med hardcoremode!
Kan inte förstå hur det gick att spela utan det.

Allt blir mycket verkligare, storyn känns bättre m.m m.m
Till frågan, kör ni hardcore eller "normal" mode?

Någon som inte tycker om hardcoremode?

första omgången normal för att "vänja" sig vid spelet
andra omgången hardcore med vissa moddar för att göra spelet bättre

helt klart mycket roligare
Citera
2011-07-22, 20:20
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lieutenant
Har 100 i guns och använder följande vapen.

Assault Carbine
Brush Gun
Cowboy Repeater
Maria
Marksman Carbine
Sniper Rifle

Brush gun är den absolut bästa då den skadar mest men har svårt att hitta ammo till den.

Combat Helmet Reinforced Mark 2
Combat Armor Reinforced Mark 2

Använder jag som armor. Är level 22 för övrigt.
Pff ärtbössor imo
Kör på dessa enkom.
Moddat Gobi
BoG's Finger of God (Dräper allt)
Hk416 tills jag
Desert Eagle med Lady Luck grip
Och sist men inte minst YCS/186 Gauss rifle när man känner att det behövs lite extra kräm
Och kör mest med desert ranger armor (den svarta utan factioncontrol) eller bikini (väldigt nice med bounching natural breasts hehe)
Citera
2011-07-22, 23:23
Medlem
RoomFullOfRatss avatar
Vilka affärer finns det som har mycket pengar om man vill sälja saker? Har massor av värdefulla prylar jag vill sälja, men ingen har pengar att betala.
Gun Runners hade 8k, men det var veckor sedan i falloutvärlden och de har inte fått några nya pengar, var hittar jag de rika?
Citera
2011-07-23, 01:12
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoomFullOfRats
Vilka affärer finns det som har mycket pengar om man vill sälja saker? Har massor av värdefulla prylar jag vill sälja, men ingen har pengar att betala.
Gun Runners hade 8k, men det var veckor sedan i falloutvärlden och de har inte fått några nya pengar, var hittar jag de rika?

gun runners ska ju få nya pengar var 3:e dag?
om det nu är shoppen utanför new vegas dvs som styrs av en robot
Citera
2011-07-23, 02:46
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ja som mustaschen säger, var 3:de eller var 7:de dag så byts "cellerna" vid ett konsol/omoddat spel och förutom gunrunners så är 188 trading post ett bra alternativ med flera köpare med lite pengar.
Citera
2011-07-23, 09:41
Medlem
Mystiqes avatar
Tjena...

Jag har fått problem med questen That Lucky Old Sun.

Jag är på delen "Choose a Side" och försökt avsluta proceduren med "ARCHIMEDES II", men jag lyckas inte avsluta questen...

Jag försökt med konsolen upp på tornens balkong, samt provad olika alternativ. Men ingen av dem gör att jag kan rikta speglarna rätt.

Andra frågan, jag har redan bra rykte hos NCR men om jag försöker hjälpa FoA med alternativ 2,3 eller 4. Kommer det påverka framtida quest med NCR?

Är det värd att hjälpa FoA för att kunna få framtida perks,quest etc?

mvh M
Citera
2011-07-23, 10:47
Medlem
Psoitiss avatar
Vad är det för vits med att bryta sig in i datorerna?
Bryt mig in i terminalen i Goodspring men det finns ju ingenting på den?
Citera
2011-07-23, 10:50
Medlem
Cirkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Tjena...

Jag har fått problem med questen That Lucky Old Sun.

Jag är på delen "Choose a Side" och försökt avsluta proceduren med "ARCHIMEDES II", men jag lyckas inte avsluta questen...

Jag försökt med konsolen upp på tornens balkong, samt provad olika alternativ. Men ingen av dem gör att jag kan rikta speglarna rätt.
...
mvh M

Jag antar att du hittat, och återställt de två datorerna på marken? Reset connection to mainframe eller något liknande, den ena vaktad av hundar, den andra av div fällor.

Konsolen på tornets "balkong" (i brist på ett bättre ord) fungerar bara mellan vissa specifika klockslag, har för mig att nio på morgonen är det tidigaste man kan sätta igång. Det finns sängar inne i tornet där man kan vänta in rätt klockslag.

Din andra fråga, jag valde ett av de andra alternativet (tre har jag för mig, to all grid typ) och det gav ingen negativ karma hos någon av fraktionerna.
Citera
2011-07-23, 12:54
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
första omgången normal för att "vänja" sig vid spelet
andra omgången hardcore med vissa moddar för att göra spelet bättre

helt klart mycket roligare

Håller med om att Hardcore gör spelet mycket bättre. Enda problemet är väl att sömn och mat inte är speciellt utslagsgivande; man behöver äta eller sova väldigt sällan och det finns i princip alltid bra tillgång på käk och sovplatser.

Så jag skulle gilla om det fanns ett ännu hårdare hardcore mode.
Citera
2011-07-23, 13:53
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoitis
Vad är det för vits med att bryta sig in i datorerna?
Bryt mig in i terminalen i Goodspring men det finns ju ingenting på den?
Det kan hjälpa jättemycket i spelet att ha bra stats i Science, för ibland kommer det en dator som underlättar Quest eller liknande jättemycket ifall du lyckas knäcka den.
Citera
2011-07-23, 14:06
Medlem
RoomFullOfRatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [SIC]
Ja som mustaschen säger, var 3:de eller var 7:de dag så byts "cellerna" vid ett konsol/omoddat spel och förutom gunrunners så är 188 trading post ett bra alternativ med flera köpare med lite pengar.
Tack, konstigt att de inte har några pengar då, var så jäkla länge sedan jag var hos gun runners, de hade 2k nu när jag kollade senast, men det anser jag inte som mycket.

Tack för 188-tipset, inte upptäckt det tydligen, ska ta mig dit
Senast redigerad av RoomFullOfRats 2011-07-23 kl. 14:23.
Citera
2011-07-23, 16:14
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Tack, konstigt att de inte har några pengar då, var så jäkla länge sedan jag var hos gun runners, de hade 2k nu när jag kollade senast, men det anser jag inte som mycket.

Tack för 188-tipset, inte upptäckt det tydligen, ska ta mig dit
Lugnt
Vilket gav mig en fråga.
Vilken väg tar ni igenom er i spelet?
Själv följer jag
Vilken väg tar ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem