2011-06-29, 15:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Guns hade jag på max långt innan jag nåde maxlevel då det är mitt primära sätt att slåss men de är mindre viktigt för en gubbe som är tänkt att gå i närstrid med motståndarna eller primärt använder explosiva och/eller energibaserade vapen.
Citera
2011-06-29, 22:30
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Levelcapen? Det tillkommer 5 levlar med alla DLC'erna, så just nu är 40 max.
exakt är väl ända capen som finns ^^ aja bortsett från skill seten.

tack för svaret
Citera
2011-06-29, 22:48
Medlem
benjas avatar
Tjenare!

Jag står i valet och kvalet mellan vilket spel jag ska köpa. Borde jag införskaffa fallout 3 eller fallout new vegas? Jag har spelat fallout 1 på pc för en herrans massa år sedan men jag antar att det inte är samma sak längre..

Tacksam för lite hjälp.
Citera
2011-06-30, 00:34
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benja
Tjenare!

Jag står i valet och kvalet mellan vilket spel jag ska köpa. Borde jag införskaffa fallout 3 eller fallout new vegas? Jag har spelat fallout 1 på pc för en herrans massa år sedan men jag antar att det inte är samma sak längre..

Tacksam för lite hjälp.

hugget som stucket
själv tycker jag fallout 3 var bättre ( om du fixar dlc)
men inget fel på new vegas för det
Citera
2011-06-30, 01:16
Medlem
Prawnis avatar
Citat:
Tjenare!

Tacksam för lite hjälp.

Köp båda och spela New Vegas med Capital Wasteland modden
Citera
2011-06-30, 01:59
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Tjenare!

Tacksam för lite hjälp.
Har aldrig levt mig in i ett spel så mycket som Fallout 3. Men nu när jag spelat New Vegas väldigt mycket och nu försöker spela trean så har jag inte samma känsla, utan det känns mycket tråkigare när det är mindre liv i Wastelandet i trean än NV.

Det är ett svårt val, men jag hade, ifall du har möjlighet, köpt båda. Annars är det upp till dig vilket du vill ha, men jag rekommenderar nog trean främst.
Citera
2011-06-30, 02:15
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Har aldrig levt mig in i ett spel så mycket som Fallout 3. Men nu när jag spelat New Vegas väldigt mycket och nu försöker spela trean så har jag inte samma känsla, utan det känns mycket tråkigare när det är mindre liv i Wastelandet i trean än NV.

Det är ett svårt val, men jag hade, ifall du har möjlighet, köpt båda. Annars är det upp till dig vilket du vill ha, men jag rekommenderar nog trean främst.

det jag gillar mest med trean är att alla saker man kan göra med sitt hus, visst inte det spelet går ut på men ändå, alltid trevligt att ha en ett eget hus
ja, jag vet att man kan få egna ställen i fnv men i f3 så får man ju inreda! (jag kanske skulle börja spela the sims istället?)
Citera
2011-06-30, 02:47
Medlem
ccoonnyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
det jag gillar mest med trean är att alla saker man kan göra med sitt hus, visst inte det spelet går ut på men ändå, alltid trevligt att ha en ett eget hus
ja, jag vet att man kan få egna ställen i fnv men i f3 så får man ju inreda! (jag kanske skulle börja spela the sims istället?)

Det får man väl göra i New Vegas också?
Citera
2011-06-30, 02:51
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccoonnyy
Det får man väl göra i New Vegas också?

får man?
om du tänker på:

eller finns det något som jag har missat?
Citera
2011-06-30, 03:01
Medlem
ccoonnyys avatar
Citat:
får man?
om du tänker på:

eller finns det något som jag har missat?

Tänkte på det faktiskt. Jag inredde aldrig något själv, så visste inte exakt vad man kunde göra med det stället du nämner.

Citera
2011-06-30, 03:04
Medlem
Prawnis avatar
Citat:

Med modden Underground Hideout så får du en underjordisk bunker som du kan dekorera. Måste vara en av mina favorit-mods. Bunkern har verkligen allt!
Till exempel så finns det ett armory med hyllor där du kan lägga ammunition och en hel vägg där du kan hänga vapen. Och ju längre in i spelet du kommer ju mer dekorationer får du på väggarna i bunkern. En annan häftig sak är dockorna i display rummet som du kan klä med saker du har hittat. Jag har alla NCRs armor-variationer längs ena väggen och Caesar's Legion på den motsatta.
Det finns till och med ett stort akvarium i bunkern med fiskar som simmar omkring

TL;DR såhär på kvällskvisten? -> Tanka modden. Du kommer verkligen inte att ångra dig!
Citera
2011-06-30, 03:12
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccoonnyy
Tänkte på det faktiskt. Jag inredde aldrig något själv, så visste inte exakt vad man kunde göra med det stället du nämner.

haha

Citat:
Ursprungligen postat av Prawni
Med modden Underground Hideout så får du en underjordisk bunker som du kan dekorera. Måste vara en av mina favorit-mods. Bunkern har verkligen allt!
Till exempel så finns det ett armory med hyllor där du kan lägga ammunition och en hel vägg där du kan hänga vapen. Och ju längre in i spelet du kommer ju mer dekorationer får du på väggarna i bunkern. En annan häftig sak är dockorna i display rummet som du kan klä med saker du har hittat. Jag har alla NCRs armor-variationer längs ena väggen och Caesar's Legion på den motsatta.
Det finns till och med ett stort akvarium i bunkern med fiskar som simmar omkring

TL;DR såhär på kvällskvisten? -> Tanka modden. Du kommer verkligen inte att ångra dig!

och där kom kvällens hjälte!
hoppas bara den modden funkar med Bottle That Water
men jag kan inte se något problem där, hatar när moddarna man skaffar inte funkar med varandra
Senast redigerad av NicJay 2011-06-30 kl. 03:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in