Är det bara jag som är besviken på Honest Hearts? Problemet var att det var ingen som helst utmaning. Jag rusade igenom hela DLCn på nolltid och hade klarat uppdragen, utforskat hela kartan och plockat alla achievements efter bara några timmar. Visst, miljöerna är häftiga och det är helt fritt och öppet, men jag hade väntat mig en större utmaning och mer "episk" känsla.
Visst, Dead Money var ingen höjdare, men där fick man ju i alla fall jobba lite för att ta sig igenom det.
Klart värt priset om man gillar Fallout: New Vegas, men inte så grymt som jag hade hoppats på.
Senast redigerad av DK333 2011-05-18 kl. 14:46.
Själv så har jag inte fått något större challenge igenom någon del av new vegas. Så för mig är det skit samma ^^@Waltersullivan, Den är inte så stor, men inte heller liten. Men mycket bättre än Dead money.
Du kan säkert se en karta eller liknande på fallout wiki
Det stämmer visserligen väldigt bra. Men i "orginalspelet" kände jag ändå att valmöjligheterna och de olika sätten att lösa situationer och uppdrag på gjorde att svårighetsgraden inte spelade så stor roll. Här blir det mer att bara springa och kötta utan att någonsin ställas inför en knivig situation. Mycket av rollspelsmomenten spelet har är tyvärr borttagna i Honest Hearts.
Vill in i the white glove gänget och Margareta eller vad hon nu heter vill att jag skaffar nån sponsor för jag är en nobody, vem ska jag gå till? vill ju bli en kanibal men det verkar vara wierd för jag kan får inte upp så jag kan övertyga Mortimer heller (har 100 speech OCH canibalism perken)
Vill in i the white glove gänget och Margareta eller vad hon nu heter vill att jag skaffar nån sponsor för jag är en nobody, vem ska jag gå till? vill ju bli en kanibal men det verkar vara wierd för jag kan får inte upp så jag kan övertyga Mortimer heller (har 100 speech OCH canibalism perken)
Det var ett tag sen nu, men jag har för mig att jag aldrig hittade en sponsor så jag fixade högre fame på The Strip i stället och då kunde jag hjälpa Mortimer. Kanske att du inte får ha för hög karma eller vara för omtyckt av NCR också.
Någon som kan någon bra vapen mod till PC som gör så att man får många vapen till spelet? Gillar energy Weapons och unika vapen så bara att länka. Tack tack.
Gillade fallou3 bättre, new vegas känns så plottrigt.
Fallout 3 slår vegas med hästlängder, mycket mer substans o djup i 3an och världen är fan så mycket intressantare och realistisk. Det känns verkligen som man är i en post apokalyptisk värld.
Vegas är skitkul att spela om man vill ha mer av det goda efter 3an
Fallout 3 slår vegas med hästlängder, mycket mer substans o djup i 3an och världen är fan så mycket intressantare och realistisk. Det känns verkligen som man är i en post apokalyptisk värld.
Hatälskade det skrämmande låga "människovärdet" i 3:an, alla valven där de exprimenterades friskt, gillade också de dystra miljöerna.
new vegas är lite för mycket och färgerna i spelet går i pissgult och folk allmänt "lyckliga", jag vill se misär, tortyr och allmän död
Citat:
Fan jag vill ha honest hearts men har inga pengar
Finns på närmaste torrentsida.
Senast redigerad av Arne.Anka 2011-05-20 kl. 12:35.
Hatälskade det skrämmande låga "människovärdet" i 3:an, alla valven där de exprimenterades friskt, gillade också de dystra miljöerna.
new vegas är lite för mycket och färgerna i spelet går i pissgult och folk allmänt "lyckliga", jag vill se misär, tortyr och allmän död
Har inte spelat 3:an, men du får inte glömma bort att FNV utspelas 2281, dvs 204 år efter det stora kriget. Mycket hinner hända under tiden. Det enda jag hitills sett som luktar/stinker Mad Max är:
Fiends, och så vitt jag har sett så hör de inte ens hemma i gärsgårdsdivisionen. De är ett irritationsmoment och inget mer.
Sedan så undrar jag om herrskapet i tråden har PER 1 eller INT 1 IRL? För inget säger postapokalyps så mycket som:
Den trasiga motorvägen vid New Vegas. Man har varken rivit den för att återanvända byggmaterialet eller återuppbygga den. Och varför skulle man återuppbygga den för? Finns inget behov av ett sådant vägnät.
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Bara jag som anser att The Legion är den coolaste faktionen i ett spel någonsin?
Fienderna jag älskar att hata. En frisk fläkt måste jag säga. För då det som sagt var har gått över 200 år sedan proppen gick ur så vore det inte trovärdigt med "The Incredible Return of the Son of the Daughter of the Sister of the Side-Project of the Enclave who didn't care and went on a Rampage"
Senast redigerad av Herr Lindholm 2011-05-21 kl. 22:00.