2010-12-19, 18:16
Medlem
Hajimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Tänkte skriva ett liknande inlägg för några dagar sen. Värdelöst att det är så. Sabbar upplevelsen nåt enormt speciellt när man är inne i nåt viktigt. Roamar man omkring i öknen utan mål så kan jag ta att man får starta om skiten EN gång.
Jo men du får ju börja där du sparade senast, vet att man ska spara ofta i fallout spelen men då har det varit pga av olika val kan få stor betydelse för resten av spelet, inte för att man är rädd att det kan dö närsomhelst.

Fick starta om en gång när jag tagit mig upp till toppen på det där black mountain eller vad det heter, och det var ju inte det roligaste att göra om ännu en gång. Sen frös det 3 gånger på väg till vault 22 från brotherhood of steels bas... kul sträcka att vandra, helt klart.
Citera
2010-12-19, 18:38
Medlem
katatonis avatar
Till er som crashar mycket:
Har sagt det förut, en mod som jag ser i stort sett som ett måste i Fallout 3 / New Vegas är CASM (Cipscis' Automatic Save Manager). Där kan du ställa in intervaller hur ofta du vill att den ska autosava åt dig, och den kör på rullande filer så det inte blir 100-tals efter ett tag. Ställ in den på t.ex 3min så har du aldrig missat mycket om du crashar eller dör etc..

Här är NV versionen: http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=36730
Citera
2010-12-20, 07:06
Medlem
Quisabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lensflare
Om man blivit "shunned" av NCR, kan man på något sätt få ett bra rykte igen eller är det kört?
Jag har testat med förklädnad men vissa luffare skjuter ändå så fort de ser mig.

Jag var nämligen och snackade lite skit med den där "Yes Man", jag gjorde lite val som jag tyckte verkade trevliga och genast rasslade det till av failade uppdrag.

Typ 10 uppdrag failade, tror tyvärr att de flesta beror på att den förbannade byrackan fick mig shunned, därav min fråga.
Jag har massor av saves men att gå tillbaka till när NCR gillade mig är inte att tänka på, vi snackar minst 8 timmars speltid.

Man vill ju köra så mycket uppdrag som möjligt.

Du kan prova att slakta massa legionnaries och ge deras öron till snubben i Forlorn Hope kanske?
Citera
2010-12-20, 08:48
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quisabo
Du kan prova att slakta massa legionnaries och ge deras öron till snubben i Forlorn Hope kanske?

Klippa ören, göra kaoz...
Citera
2010-12-20, 12:22
Medlem
Quisabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Klippa ören, göra kaoz...

Vem samma efternamn, han med kjolen.. SKA DÖD

Ge till NCR utan HUVED
Citera
2010-12-20, 17:27
Medlem
volvo 240s avatar
Ok en liten fråga här. Har förstört Yes-man men hans quests finns ändå kvar :S

Så jag kan ju inte report back to yes-man.

Och en till, kan man inte ge andra vapen till Cass? Hon ahr ju en caravanshotgun, ajg gav henne ett pumphagel som gör fan så mkt mer skada, men inte använder hon det :S

Veronica däremot använder en enorm klubba jag hittade.

Och ja, hur fan får man tillbaks NCR (eller legion) fame. JAg gjorde Cass uppdrag den våldsamma vägen och dödade en hel del crimson caravan folk + van graffs.

Vill eg inte ha tillbaks legionfame nu men efter ja hälsat på kajsar så dödade jag samtliga legionärer i det stället man kan åka till fortet från. Tycker inte m deras attityd. NCR däremot gillar jag skarpt.

Tycker man borde fått NCR fame om man utrotade ett helt läger med legionärer...
Senast redigerad av volvo 240 2010-12-20 kl. 17:32.
Citera
2010-12-20, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Och en till, kan man inte ge andra vapen till Cass? Hon ahr ju en caravanshotgun, ajg gav henne ett pumphagel som gör fan så mkt mer skada, men inte använder hon det :S

Du måste ge henne ammunition också.
Citera
2010-12-20, 23:28
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:

Och ja, hur fan får man tillbaks NCR (eller legion) fame. JAg gjorde Cass uppdrag den våldsamma vägen och dödade en hel del crimson caravan folk + van graffs.

Vill eg inte ha tillbaks legionfame nu men efter ja hälsat på kajsar så dödade jag samtliga legionärer i det stället man kan åka till fortet från. Tycker inte m deras attityd. NCR däremot gillar jag skarpt.

Tycker man borde fått NCR fame om man utrotade ett helt läger med legionärer...

Om jag inte är ute och cyklar så kan man inte döda Yes Man, alltså fullt ut.
Han återuppstår, har för mig att jag läst det på wikia när jag tänkte göra samma sak.

Att man inte får NCR fame när man utrotar the Legion är riktigt riktigt ologiskt. Inte ens ett tack fick man ffs!
Citera
2010-12-21, 11:27
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D81
Du måste ge henne ammunition också.
Som behöver fyllas på eller?

Hon har ju obegränsat med 20 gauge skott så...

Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Om jag inte är ute och cyklar så kan man inte döda Yes Man, alltså fullt ut.
Han återuppstår, har för mig att jag läst det på wikia när jag tänkte göra samma sak.

Att man inte får NCR fame när man utrotar the Legion är riktigt riktigt ologiskt. Inte ens ett tack fick man ffs!

Det gäller Victor iaf, han kan flyttas mellan olika rob0otar. Yes man verkar vara fast dock. För inte har han återuppstått inte hehe.

Man borde ju iaf få fame när man lämnar in deras öron. Har väl dödat närmare hudnra legionärer men NCR ggillar mig inte för ajg dödade Mclafferty-kärringen...
Senast redigerad av volvo 240 2010-12-21 kl. 11:30.
Citera
2010-12-21, 13:11
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Som behöver fyllas på eller?

Hon har ju obegränsat med 20 gauge skott så...

NPC har bara ammo till sitt eget vapen, trots att vissa använder samma.
Citera
2010-12-21, 17:18
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
NPC har bara ammo till sitt eget vapen, trots att vissa använder samma.
Men satan vad omständigt att behöva köpa och fylla på ammo åt de.

Vafan, det kan man ju låtsas att de köper själva och ha det obegränsat.
Citera
2010-12-21, 17:21
Medlem
WalterSullivans avatar
Dead Money

Kan verkligen rekommendera er att ladda ner den, är precis i början och det är skitbra, spännande o läskigt. Atmosfären är riktigt grym
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in