2009-04-20, 14:45
Bannlyst
Hej, hoppas detta r rtt forumdel nu annars fr mod flytta den. Jag har ett problem vad gller dual-screen. Nr jag ska titta p film s drar jag ver VLC till den andra skrmen, min tv dvs. Men nr jag sen dubbelklickar fr att f helskrm d blir bilden p min primra skrm istllet. Jag vill ju ha bilden p teven. Tidigare krde jag Windows Vista Ultimate och d funkade det hur bra som helst, har installerat och kopplat precis likadant nu. Nu kr jag Windows XP Professional.

Mitt grafikkort r ett GeForce 8800 GTS 512mb

klart slut, hajN
Citera
2009-04-20, 14:46
Medlem
talip_ks avatar
Har du samma problem nr det gller andra program, tex media player eller word?
Citera
2009-04-20, 14:49
Bannlyst
Samma problem med WMP. Anteckningar, mappar m.m kan jag frstora och de stannar kvar p tv-skrmen
Citera
2009-04-20, 14:51
Medlem
ivanrebroffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajN
Samma problem med WMP. Anteckningar, mappar m.m kan jag frstora och de stannar kvar p tv-skrmen

I Nvidias software s kan du stlla in vilken skrm som ska vara den primra. Nr du ska kra ngot i helskrm som du vill ha p din sekundra (TVn), s stll in s att TVn r den primra skrmen Borde funka
Citera
2009-04-20, 14:55
Bannlyst
Ja det funkade. Lite omstndigt dock, skulle s grna vilja ha det som innan nr jag krde Vista. Det fr vl funka ifall ingen annan har en bttre lsning s jag fr tacka och bocka!
Citera
2009-04-20, 15:21
Medlem
Jag stter alltid min TV till att klona min primra skrm. Sen stller du in (i bildskrmsegenskaperna) s att filmer automatiskt krs i fullskrm p TV'n men inte p datorskmen, kallas overlay/verlagring. Svrt att frklara men testa runt lite s brukar det alltid g att lsa. Klona + verlagring r mitt tips.
Citera
2009-04-20, 17:32
Medlem
truperts avatar
Fr mig s mste jag dra ver mappen med filen jag ska ppna till skrmen jag vill ha fullskrmen p. Har du provat att gra s?
Citera
2009-04-20, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Fr mig s mste jag dra ver mappen med filen jag ska ppna till skrmen jag vill ha fullskrmen p. Har du provat att gra s?

Woah! Tack, det funkar!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in