2009-04-20, 11:57
Medlem
Madsedeselgons avatar
Ni har jag blivit frågad en person om en viss sida som säljer konsoler billigt på internet med gratis frakt bland annat, jag tycker att det stinker scam om hela sidan men tydligen räcker inte det för den här personen som vill ha fler åsikter.

Adressen till sidan:
http://www.alphaconsole.com

Whois domain:
http://whois.domaintools.com/alphaconsole.com

Sidan är alltså nyligen reggad vilket jag ser som ett bra bevis för att det är en scam, kontaktpersonen bor i Panama och som vanligt får vi höra att de köper direkt från lagret och att det sedan inte är någon skatt i Panama vilket gör att det blir billigare.

En sökning på internet ger nästan ingen feedback alls på det här företaget och därför överlämnar jag nu ärendet till er lite mer insatta. Jag tror såklart att det är en scam, men det räcker inte.

Jag ursäktar om jag har postat fel men jag hittade inget bättre ställe för den här tråden.

Edit:
Läste i "Testimonials" och jag undrar hur ni tolkar följande meddelande
Citat:
We are writing to you because we must thank your support team for their prompt reply and for delivering my son’s console in time. He is 12 years old and had been saving for 4 months before he purchased his PS3 from AlphaConsole, so we wanted to make a good decision. This is the first time we buy on Internet, so we didn’t know much about how to do it.

Om han har sparat i fyra månader sedan han såg sitt efterlängtade PS3 på deras sida så är det rätt uppenbart att allt bara är en scam.

I de andra testimonials ser vi en hel del nyckelord som dyker upp i nästan varje meddelande, sen ser vi även att folk inte beskriver själva butiken så mycket utan produkten men när de väl beskriver produkten är det "48 hours" "45-day guarantee" och "great support".
Senast redigerad av Madsedeselgon 2009-04-20 kl. 12:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in