2009-07-20, 22:55
Medlem
qapmocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Finnarnas historia i Sverige (del 1) av Kari Tarkiainen.
Studerar du arkeologi/historia?

OT: Göran Hägg - Mussolini, en studie i makt.
Citera
2009-07-20, 22:59
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qapmoc
Studerar du arkeologi/historia?

Studerar arkeologi (gjort det ett tag ), men denna bok är sommarläsning och delvis för en privatstudie om finnarnas invandring till Sverige och hur det påverkats dagens svenskar.
Citera
2009-07-21, 02:37
Medlem
Proras avatar
Jag håller på att läsa Thomas Bernhards fem självbiografiska böcker om sin uppväxt i Österrike under och efter kriget. Jag har läst 'Orsaken' och halva 'Källaren'. Han är förvånansvärt lättläst, de långa och ibland onödigt invecklade meningarna till trots. Ett säreget språk och egenartad syn på livet gör sitt till för att hålla intresset och läslusten på topp.
Citera
2009-07-21, 13:07
Medlem
TheDeepSixs avatar
Läser just nu Oscar Wildes bok Dorian Grays Porträtt. Spännande och tankeväckande.
Citera
2009-07-21, 13:11
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDeepSix
Läser just nu Oscar Wildes bok Dorian Grays Porträtt. Spännande och tankeväckande.
Mycket bra bok. Kan helt klart rekommenderas.
Citera
2009-07-21, 23:02
Medlem
Krappfiskarns avatar
Smygläser också bibeln lite igen för skojs skull. Brukar läsa samtidigt som jag sitter vid datorn.
Citera
2009-07-21, 23:39
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qapmoc
Börjar du dras tillbaka?

Sådan tur har de kristna ej.

Bibeln är ju givetvis en bok man bör ha koll på, oavsett ens åsikter eller religiösa hållning.
Citera
2009-07-21, 23:41
Medlem
Trilbys avatar
läser james ellroys den svarta dahlian. väldigt spännande vill läsa mer än vad jag gör men hittar tyvärr inte så mycket tid till läsning. men varje gång jag läser är det svårt att slita sig från boken iaf.
Citera
2009-07-22, 00:09
Medlem
Läste nyss Terry Pratchet: Reaper Man. Underhållande.

Tänker läsa om Ken Follett: Svärdet och spiran och En värld utan slut. Mäktiga romaner.
Citera
2009-07-22, 00:23
Medlem
.Kandidatens avatar
Shantaram - Gregory David Roberts
Citera
2009-07-22, 00:42
Medlem
cockneybastards avatar
Har precis börjat läsa "Starship troopers", har inte kommit så långt än (2 kapitel) men hittills är den rätt bra. Kände att jag måste börja läsa mer, sen gick jag förbi bokhyllan och såg denna bok slarvigt intryckt så den drog åt sej min uppmärksamhet och jag va tvungen att ta ut den och börja läsa.
Citera
2009-07-23, 16:27
Medlem
Rakiis avatar
Hypnotisören av Lars Kepler som hittills är en helt okej svensk dussindeckare i samma anda som det mesta annat som man läst i genren till denna punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in