Studerar arkeologi (gjort det ett tag ), men denna bok är sommarläsning och delvis för en privatstudie om finnarnas invandring till Sverige och hur det påverkats dagens svenskar.
Jag håller på att läsa Thomas Bernhards fem självbiografiska böcker om sin uppväxt i Österrike under och efter kriget. Jag har läst 'Orsaken' och halva 'Källaren'. Han är förvånansvärt lättläst, de långa och ibland onödigt invecklade meningarna till trots. Ett säreget språk och egenartad syn på livet gör sitt till för att hålla intresset och läslusten på topp.
läser james ellroys den svarta dahlian. väldigt spännande vill läsa mer än vad jag gör men hittar tyvärr inte så mycket tid till läsning. men varje gång jag läser är det svårt att slita sig från boken iaf.
Har precis börjat läsa "Starship troopers", har inte kommit så långt än (2 kapitel) men hittills är den rätt bra. Kände att jag måste börja läsa mer, sen gick jag förbi bokhyllan och såg denna bok slarvigt intryckt så den drog åt sej min uppmärksamhet och jag va tvungen att ta ut den och börja läsa.